Srečanja: AMZS je veliko več kot le pomoč na cesti

Pogovor

Marko Belšak, član AMZS


Ptujčan Marko Belšak ogromno časa preživi na cesti in uživa v spoznavanju vozil ter poslušanju zvokov, ki jih proizvajajo. Fizik, ki se ukvarja z razvojem avtomobilske razsvetljave, se rad udeležuje avtomobilskih druženj, ki jih redno organizira Motorevija, in zelo ceni AMZS kot vzgojno-izobraževalno-svetovalno organizacijo. AMZS je namreč veliko več kot le pomoč na cesti.

Pomoči na cesti doslej niste potrebovali, ste pa z AMZS povezani na druge načine. Kako?

K sreči pomoči na cesti še nisem potreboval. Je pa AMZS veliko več kot le nudenje asistence. Osebno poskušam biti aktiven član. AMZS večkrat organizira doživetja za svoje člane, ki so res fantastična. Če le imam možnost, se na doživetja prijavim. Izpostavim lahko Lexus doživetje, ko sem prvič vozil priključno-hibridno vozilo na malo daljši relaciji in bil navdušen nad gladkostjo in učinkovitostjo pogonskega sklopa, ter terensko doživetje v Parku vojaške zgodovine, kjer smo imeli možnost po tankovskih poteh zapeljati čisto novega ford ranger raptorja. Tudi pri izboru za Slovenski avto leta vedno glasujem in člani AMZS smo imeli možnost preizkusiti finaliste izbora v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Takrat ti še bolj postane jasno, kako težko delo ima včasih komisija. Ker se ukvarjam z razvojem avtomobilske razsvetljave, s kolegi pri Motoreviji občasno pokomentiramo kakšen inovativen žaromet. Moja povezava z AMZS je torej precej dinamična in to se bo samo še stopnjevalo.

 Kaj vas je prepričalo, da se v AMZS tako radi vračate in zakaj ostajate naš član?

Osebno AMZS vidim kot vzgojno-izobraževalno-svetovalno organizacijo, ki pa ima še veliko ostalih prednosti. Zakaj? Tako bolj kot manj izkušene voznike izobražuje in vzgaja na področju CPP. Ko sem pred kratkim – po 25 letih – obiskal šolo vožnje in opravljal vozniški izpit dodatne kategorije, sem spoznal, kako zelo vsi, posebej tisti, ki imamo vozniško dovoljenje že deset, dvajset let, potrebujemo osvežitvena znanja iz tega področja. AMZS Motorevija nas izobražuje tudi na področju tehnike iz celotnega področja avtomobilizma, najsi bodo v ospredju pnevmatike, motorji, goriva, baterije. Svetovanje prepoznam v številnih koristnih testih pod okriljem AMZS in ostalih partnerskih klubov širom Evrope. Ko smo v dvomih pred nakupom, lahko v Motoreviji najdemo odgovore glede nakupa vozila, pnevmatik, avtodoma, opreme. Pa ne samo to. Ko sem se s svojimi vprašanji obrnil na katerega koli zaposlenega na AMZS, sem dobil koristne nasvete, naj bo to prek družbenih omrežij ali osebno. To zelo cenim.

Ali ste vedeli, da ...
AMZS članstvo poleg pomoči na cesti vključuje tudi popuste in ugodnosti v AMZS in pri več kot 80 partnerjih, člani imajo možnost udeležbe na ekskluzivnih avtomobilskih delavnicah in dogodkih, na voljo so jim tudi pravni nasveti ... . Preverite vse prednosti in ugodnosti AMZS članstva.

"Ker se ukvarjam z razvojem avtomobilske razsvetljave, s kolegi pri Motoreviji občasno pokomentiramo kakšen inovativen žaromet."

 Katere članske ugodnosti še radi izkoristite?

Veliko jih je, tako da je to predvsem odvisno od trenutnih potreb in situacije. Na izletu se da izkoristiti veliko popustov na vstopnine, popust na storitve servisne delavnice sem tudi že koristil, prav tako za AMZS Karting in motošportni center. Vsakoleten nakup vinjete je cenejši, registracija vozila ravno tako. Ker med dopustom običajno kampiram, s pridom izkoristim tudi popust na CKE (Camping Key Europe), ki prinaša zavarovanje v kampih in številne druge ugodnosti.

Kaj ste odnesli z intenzivnega programa varne vožnje na Vranskem?

Veliko. Konkretno sem spoznal obnašanje vozila v nepredvidljivih situacijah na cesti. Pridobil sem pomembne izkušnje zaviranja v sili, obvladovanja vozila na spolzkem terenu, tehniko vrtenja volana, pravilno uporabo varnostnega pasu. Tečaj toplo priporočam vsem, še tako izkušenim voznikom. Na letni ravni sem prevozil tudi več kot 60.000 km, pa je vseeno bilo veliko novega zame. 

 Kako bi se ocenili kot voznika? Radi vozite?

Zelo. Če ne bi časa z veseljem preživljal v vozilu, bi se le stežka iz Ptuja vozil v prestolnico v službo. Uživam v spoznavanju vozil, v poslušanju zvokov, ki jih ustvarjajo. Kot fizik si velikokrat predstavljam vse procese, ki vozilu omogočajo gibanje. Poslušam, kako se pod pnevmatikami sneg stiska v kompaktno obliko in profil zagrabi, predstavljam si delovanje motorja, menjalnika, odpiranje ventilov. Radio redko prižgem, ker res rad poslušam vse spremljevalne zvoke v vozilu, ki jih je res ogromno. Od puhanja turbine do pokanja močno segretih zavor, ko jih je včasih treba bolj pohoditi. Zmoti me edino škripanje brisalcev ali ropotanje kovancev in ključev v predalih. Kot voznik najprej poskušam vožnjo prilagoditi razmeram na cesti in v prometu, to je moje osnovno pravilo. Včasih to pomeni malenkost čez hitrostno omejitev, včasih pa zelo defenzivno in previdno vožnjo. 

Kaj vas v prometu najbolj (z)moti, bi kaj spremenili?

Uh, objestnost in nepotrpežljivost udeležencev v prometu. Pri tem, kot tudi pri neupoštevanju varnostne razdalje nimam razumevanja. Objestnost v prometu, tudi sicer umirjene, voznike lahko spravi pod pritisk in v stres in takrat je možnost napačnih reakcij zelo povečana.

Kako si predstavljate mobilnost prihodnosti?

Vsekakor smo v zelo zanimivem obdobju mobilnosti. Trendi se spreminjajo, nekatere, pred kratkim nepredstavljive, stvari postajajo mogoče, mikromobilnost je v porastu. Politika kroji nekatere trende, ki jim proizvajalci vozil sledijo. V naslednjih letih na cestah pričakujem pestro mešanico različnih tipov vozil. Različni energetski viri, bodo morda zastopani v različnih segmentih. Elektrika v lažji mobilnosti, vodik v težkokategornikih kot so težka transportna vozila, avtobusi. Veliko bo še vozil na motorje z notranjim izgorevanjem. Mobilnost se bo povezala z energetsko oskrbo in na določeni točki bosta povezani. Tako da nas res čaka eno zelo dinamično obdobje mobilnosti v prihodnosti.

 Kaj pa v prihodnje pričakujete od AMZS?

Vezano na prejšnje vprašanje, ravno tukaj vidim zelo pomembno vlogo organizacije. Veliko bo novosti, ki jim vsi vozniki ne bodo / bomo mogli slediti, predvsem starejši bodo v stiskah, kakšne vrste pogona izbrati, kako uporabljati asistenčne sisteme. Pomembno pa je, da ta skupina družbe, starejši udeleženci v prometu, ostane mobilna. Zato bodo morebitne delavnice na temo mobilnosti zelo pomembne. Informiranje bo ključno. Vozniki bomo morali zaupati novim sistemom, jih znati uporabljati. Kupiti najbolj primerno obliko pogona za lastne potrebe. Hkrati bo pomembno obdržati in prilagoditi trenutne storitve na področju izobraževanj, svetovanj in storitev.

 

Še niste član?

Včlanite se in si zagotovite poti brez skrbi ter druge prednosti AMZS članstva.

Klik do članstva

Ključne besede


MobilnostSrečanjaAMZS članstvointervju

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

48

Priljubljenost članka

48

Shrani

Delite s prijatelji