Simon Marčič in Toni Mulec v cilju 45. relija Dakar

Na reliju Dakar sta z licencama AMZS letos vozila Simon Marčič in Toni Mulec. Oba Slovenca sta zahtevno preizkušnjo odpeljala izvrstno in sta prišla do cilja s končnima uvrstitvama, ki sta marsikoga presenetili.

Utrujeni Simon Marčič je v svojem razredu reli končal na 6. mestu. (Foto/Denis Janežič)
Utrujeni Simon Marčič je v svojem razredu reli končal na 6. mestu. (Foto/Denis Janežič)

Končana je 45. izvedba relija Dakar, ki med tekmovalno srenjo vzdržljivostnega motociklizma slovi za najzahtevnejšega na svetu. Letos sta se ga z licencama AMZS udeležila dva slovenska voznika, ki sta postregla z nekaterimi dih jemajočimi vožnjami v izjemno neprijaznem okolju, zaradi katerega se številnim voznikom po več kot 4600 kilometrih voženj na čas ni uspelo prebiti do cilja.

Druga najboljša končna uvrstitev

Simon Marčič je že devetič nastopil na dakarski preizkušnji in čeprav je vedel , da bo vsaka etapa posebej izjemno zahtevna, si ni mislil, da bo tokrat tako naporno. V deveti etapi je grdo padel in velik del poti prevozil brez zadnje zavore, a je nato že v naslednji zmagal v svojem razredu Original by Motul ter pokazal, iz kakšnega testa je. Imenitno je vozil tudi v zloglasni puščavi Rub' al Khali (Prazna četrt), v kateri je na nekaterih delih trase motocikel gnal tudi s hitrostjo 160 km/h, kar je bila maksimalna dovoljena hitrost in tudi novost na letošnjem reliju. 40-letni član AMD Orehova vas z izkušnjami, ki jih je pridobil v preteklih letih, nato ni več veliko tvegal, in je suvereno pripeljal do konca v cilj v Al Hofuf. Peklensko preizkušnjo je v svojem razredu Original by Motul, v katerem ni dovoljena nobena zunanja pomoč pri popravilih in vzdrževanju motocikla, končal na 6. mestu v skupnem seštevku, kar je njegova druga najboljša uvrstitev - pred dvema letoma je bil v tej kategoriji peti - skupno pa je osvojil 30. mesto v kategoriji Rally 2. V absolutni kategoriji vseh razredov pa je Marčiču pripadlo 50. mesto.

Marčič (50) je vozil v razredu, v katerem ni dovoljena nobena zunanja pomoč. (Foto/Denis Janežič)

Presenečenje relija

Toni Mulec se je v vlogi debitanta na tovrstnih preizkušnjah izkazal. Praktično brez večjih izkušenj je pokazal, da je izvrsten voznik, pred katerih je v tej panogi svetla prihodnost. V ekipi HT Rally Raid Husqvarna Racing, ki mu je ponudila sedež na dirki, so z njim lahko brez zadržkov zelo zadovoljni. Mulec je vseskozi vozil konstantno in bil blizu možem, ki so se potegovali za najvišja mesta. V osmi in deveti etapi se je uvrstil celo med najboljše tri v razredu Rally 2. S prefinjenim občutkom za obvladovanje motorja je iz Husqvarne vsakič iztisnil vse, kar je bilo v njegovi moči, energije in zagnanosti pa mu niso vzele niti težave, s katerimi se je soočal na dolgi in zahtevni poti.

Mulec (53) se je uspešno spopadel z vsemi izzivi, ki so mu na debitanskem nastopu na dakarskem reliju stali na poti. (Foto/Rally Zone)

Praktično iz etape v etapo se je učil in hitro osvajal trike ter se izogibal pastem, ki so marsikaterega bistveno izkušenejšega oropale užitka ob prihodu v cilj v Al Hofuf na zahodno obalo Savdske Arabije. V drugem tednu rellija je Mulec vseskozi beležil uvrstitve med deseterico v posameznih etapah, kar mu je na koncu v kategoriji Rally 2 prineslo zelo spoštljivo 9. mesto, v absolutni konkurenci vseh sodelujočih motociklistov pa je pristal na 24. mestu. Zagotovo pa mu bo v veliko vzpodbudo končno 4. mesto med novinci na letošnjem reliju, ki od vsakega posameznika terja nadčloveške napore, s katerimi se sooča na izjemno zahtevni dvotedenski preizkušnji. 37-letni Korošec, član Kluba MTM 501 iz Šmartnega pri Slovenj Gradcu, je pokazal, da brez dvoma premore potencial, s katerim bi lahko v prihodnjih letih posegel še višje.

Nasmejani Mulec je na premiernem nastopu na dakarskem reliju pokazal velik potencial. (Foto/Rally Zone)

Ključne besede


AMZSrelilicencaSimon MarčičToni MulecDakarvzdržljivostni motociklizem

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

18

Priljubljenost članka

18

Shrani

Delite s prijatelji