O poligonu

 Zgrajen po najsodobnejših evropskih standardih
 15 hektarov zemljišča
 modulov
 2,5 km urejenih stez z vadbenimi sklopi
 Asfaltiranih površin za 8 nogometnih igrišč

AMZS Center varne vožnje na Vranskem je najsodobnejši center za izvajanje vadbe varne vožnje v Sloveniji, ki je zgrajen po zgledu tovrstnih centrov v Avstriji in Nemčiji. Dosega najstrožje evropske standarde, hkrati pa je usklajen tudi z zahtevami slovenske zakonodaje (Zakon o vozilih). AMZS Center varne vožnje se razprostira na zemljišču v velikosti 15 hektarov, na katerem je 6,6 hektarov asfaltiranih površin, kar je enako skupni velikosti devetih nogometnih igrišč. Na asfaltiranih površinah je za 2,5 kilometra urejenih stez s posameznimi vadbenimi sklopi, ki so opremljeni z najsodobnejšo opremo za simulacijo različnih voznih razmer in izvajanje različnih vaj.

AMZS Center varne vožnje je v prvi vrsti namenjen izvedbi vadbe varne vožnje za voznike osebnih vozil, motornih koles, tovornih vozil in avtobusov. Glede na stopnjo zahtevnosti izvajamo intenzivne (osnovne) in nadaljevalne tečaje. Ker smo strokovno usmerjeni v različne ciljne skupine, izvajamo tudi posebne programe (tečaj varčne vožnje, tečaj za seniorje, tečaj za voznike avtodomov, program za vodstvene kadre, itd.) in strokovne programe (reševalci, gasilci, policija, vojska, itd.).

Izvajamo tudi zakonsko predpisane programe izobraževanja in usposabljanja za varno vožnjo (program za izbris kazenskih točk, program za voznike začetnike, pridobivanje in podaljševanje temeljnih kvalifikacij, program za trenerje). AMZS Center varne vožnje omogoča tudi organizacijo in izvedbo različnih dogodkov s preventivno, komercialno in družabno vsebino.

S strokovnostjo inštruktorjev ter razvojem novih programov našim udeležencem zagotavljamo najboljše vsebine in se tako trudimo, da bi jim omogočili čim večjo varnost v cestnem prometu.

Vadbene površine 

Poligon omogoča istočasno izvedbo z več skupinami in vadbo najrazličnejših tehnik varne vožnje. Tako je voznikom omogočeno, da v nadzorovanih okoliščinah preizkusijo vozne manevre (slalom, zaviranje, menjava voznega pasu, splavanje in različne načine vožnje v ovinku) in preverijo uporabo pasivnih in aktivnih varnostnih naprav v vozilu (ABS, ASR, ESC, 4-kolesni pogon) v različnih vremenskih pogojih. Center je zasnovan tako, da deluje v vseh vremenskih razmerah, saj so vse vodne šobe ogrevane, zato je vadba na poligonu možna tudi v zimskih razmerah do -10 stopinj Celzija. Celotna površina centra varne vožnje je tudi dodatno osvetljena, kar omogoča izvedbo programov tudi ponoči. Center je obkrožen z gozdovi, vseeno pa je dodatno obdan tudi s protihrupno ograjo. Vadbeni del AMZS Centra varne vožnje delimo na 9 modulov ali sklopov, od katerih je vsak namenjen izvajanju določenih vaj, oziroma zasnovan za določen tip vožnje:

  • M1 - Modul 1 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim vozilom.
    Prvi sklop modula omogoča spoznavanje vzrokov za zdrs vozila, posledice ob zdrsu in učenje pravilnih reakcij.
    Kombinacija hidravlične pomične plošče, drseče površine in vodnih ovir omogoča spoznavanje in učenje manevrov, s katerimi stabiliziramo vozilo in se izogibamo nenadnim oviram. Vse to je mogoče preskušati na mokri drseči podlagi, in sicer pri hitrostih od 25 do 60 kilometrov na uro.
    Asfaltni del modula je namenjen manevriranju z vozilom v slalomu po suhi ali mokri podlagi.
  • M2 - Modul 2 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim in enoslednim vozilom.
    Prvi sklop je drseča podlaga, kjer je možno izvajati zaviranje v sili pri različnih hitrostih.
    Drseča površina je opremljena tudi z vodnimi ovirami, tako da omogoča opravljanje vaj zaviranja z umikanjem ali pa samo umikanje oviram.
    Drugi sklop je asfaltna površina, kjer je zaradi posebne zasnove omogočeno spoznavanje z učinkom splavanja. Poseben del steze na poligonu omogoča vzpostavitev kontroliranih poplav (pri čemer sta raven vode na cesti ali le na delu ceste pod nadzorom). Tečajniki lahko tako na tem sklopu poskusijo, kaj se zgodi v primeru, če z delom vozila ali s celotnim vozilom pri večji hitrosti zapeljemo na stoječo vodo na vozišču.
    Asfaltna površina je namenjena tudi motoristom, kjer lahko vadijo elemente varne vožnje v ovinku, slalomu, vaje zaviranja, umikanja ter kombinacijo zaviranja in umikanja.
  • M3 - Modul 3 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim in enoslednim vozilom.
    Prvi sklop modula 3 je drseča podlaga v ovinku, kjer lahko vozniki spoznavajo težave pri podkrmarjenju in prekrmarjenju, torej zdrsom prednjega ali zadnjega dela avtomobila. Ta sklop omogoča tudi podrobno spoznavanje delovanja zavor, pnevmatik, štirikolesnega pogona, elektronskih voznih pripomočkov kot so ABS, ASR in ESC. Drsna površina modula 3 je opremljena tudi z vodnimi ovirami, ki simulirajo izogibanje oviram v ovinku.
    Uporablja se tudi za motoriste, kjer lahko motoristi vadijo pravilno vožnjo v ovinek in tehniko nagibanja motorja v ovinku. Opremljen je tudi se posebno hidravlično ploščo za motorna kolesa, ki omogoča simulacijo zdrsa zadnjega dela motornega kolesa v ovinku.
  • M4 - Modul 4 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim in enoslednim vozilom.
    Modul 4 združuje elemente prvega, drugega in tretjega modula, saj vsebuje drsečo površino, ki je speljana po klancu. Tako vadbišče omogoča učenje zavijanja, zaviranja, izogibanja oviram z zaviranjem, optimalno zavijanje v ovinek in učenje zaviranja pred ovinkom - na drseči ali na suhi podlagi.
    Asfaltna površina se uporablja tudi za dinamično vožnjo voznikov enoslednih in dvoslednih vozil.
  • M5 - Modul 5 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim in enoslednim vozilom.
    Prvi sklop modula 5 je drseča površina, ki je namenjena zaviranju v sili po drsni podlagi navzdol, ali speljevanju v klanec, kjer se da dobro preizkusiti oprijemljivost pnevmatik in vgrajena elektronska pomagala v vozilih.
    Drugi sklop modula je asfaltna površina, ki je v povezavi z modulom 4 in 6 namenjena nadaljevalnim ali specialnim tečajem, za izvedbo različnih vaj na suhih asfaltnih površinah, vključno z vzvratno vožnjo in obračanjem, varnostno razdaljo, zaviranjem in umikanjem, …
  • M6 - Modul 6 je 1230 metrov dolga krožna steza, namenjena preizkušanju avtomobilov in pnevmatik, merjenju hrupa in izvajanju manevra menjave voznega pasu.
  • M7 - Modul 7 je zgrajen iz različnih sklopov.
    Prvi sklop je namenjen nezahtevni terenski vožnji in vsebuje več različnih ovir, ki so skupno namenjeni simulaciji večine situacij, v katerih se znajde voznik s terenskim vozilom na brezpotjih. Drugi sklop pa je namenjen zahtevnejši terenski vožnji po brezpotjih z zmogljivejšimi terenskimi vozili. Posebni del poligona je namenjen trial motorjem, kjer lahko motoristi na različnih ovirah vadijo spretnosti premagovanja ovir s trial motorji.
  • M8 - Modul 8 je makadamska steza z zavoji, ki jo uporabljajo tako vozniki enoslednih, kot dvoslednih vozil.
  • M9 - Modul 9 so ovinki za motoriste - to je asfaltirana površina z izrisanim poligonom za vadbo različnih tehnik vožnje, pri nižjih hitrostih.
    Modul 9 se uporablja tudi kot poligon za spretnostno vožnjo motoristov in kolesarjev.

 

 

AMZS darilne kartice

Obdarujte izven okvirjev - z darilnimi karticami AMZS. Na voljo v poslovnih enotah AMZS.

Več