AMZS Center varne vožnje na Vranskem je svoja vrata odprl leta 2008. Je najsodobnejši center za izvajanje vadbe varne vožnje v Sloveniji in širši regiji. 

AMZS se je pri zasnovi centra oprl na izkušnje iz tujine, predvsem avstrijskega kluba ÖAMTC, ki je na tem področju ne le med vodilnimi v Evropi, temveč v svetu. Na ta način je bil zagotovljen najvišji standard zasnove in opreme centra. Seveda se center v skladu z razvojem na področju mobilnosti vseskozi nadgrajuje.  

Srce AMZS centra varne vožnje so – ljudje

Poleg infrastrukture so za dobro in uspešno delo izjemno pomembni strokovnjaki in drugi zaposleni, ki poskrbijo, da se tečajniki pri nas in z nami dobro počutijo. V AMZS centru varne vožnje poučujejo najboljši inštruktorji varne vožnje, za kar je poskrbljeno z rednimi izobraževanji in z internim ocenjevanjem na vsaki dve leti, na podlagi katerega inštruktorji podaljšujejo licenco, posebno izobraževanje in ocenjevanje pa imajo že pred pridobitvijo licence. AMZS programi varne vožnje poleg inštruktorjev vključujejo še druge strokovnjake, kot so na primer psihologi. Program dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov tako vključuje predavanje psihologinje, ki izpostavi dejavnike tveganja, ki lahko vodijo v nastanek prometne nesreče (npr. vožnja pod vplivom alkohola ali prepovedanih substanc, vpliv uporabe mobilnih telefonov na vožnjo, vpliv utrujenosti ipd.). 

Zakonsko predpisani in drugi programi varne vožnje

AMZS Center varne vožnje na Vranskem je namenjen širokemu spektru uporabnikov, ki želijo izboljšati svoje obvladovanje vozila (motocikla, avtomobila, avtodoma), in tudi profesionalnim voznikom, na primer voznikom avtobusov, kombijev, gasilcem, reševalcem, poslovnim uporabnikom ... 

Zakonsko predpisani programi izobraževanja in usposabljanja za varno vožnjo
Drugi programi varne vožnje
Posebni programi in tečaji

Center omogoča tudi številne druge aktivnosti

AMZS Center varne vožnje na Vranskem poleg programov varne vožnje omogoča še številne druge aktivnosti, kot so »team buldingi« za najrazličnejše organizirane skupine, podjetja, predstavitve in testiranje novih avtomobilov, športni dogodki oziroma dirke, motošportni dan in druge aktivnosti za otroke, številne konference ... 

AMZS Center varne vožnje na Vranskem bo imel v prihodnje pomembno vlogo tudi pri razvoju avtonomne vožnje, saj bo kot testni poligon vključen v slovenski ekosistem za razvoj rešitev in konceptov za samovozeča vozila – gre za partnerski projekt oziroma sodelovanje z družbo AV Living Lab. Poligon za testiranje novih tehnologij uporabljajo tudi razvijalci sodobnih naprav, kot je na primer tehnologija elektro motorjev v kolesu.

Vadbene površine 

Poligon omogoča dnevno vadno do desetih ločenih skupin. Voznikom v nadzorovanih in varnih okoliščinah preizkusijo vozne manevre (slalom, zaviranje, umik oviri, splavanje vozila, tehnike vožnje v ovinku in reševalne manevre ob zdrsu vozila) in preverijo uporabo pasivnih in aktivnih varnostnih naprav v vozilu (ABS, ASR, ESC, ACC, AEB, štirikolesni pogon in druge) v različnih vremenskih pogojih. Zasnova centra omogoča izvedbo programov v vseh vremenskih razmerah (tudi do minus 10 stopinj Celzija). Center je dodatno osvetljen, kar omogoča izvedbo programov tudi ponoči. Obdan je z gozdovi, za udobje najbližjih sosedov in živali pa jena precejšnji del meje namešečna protihrupna ograjo.

Vadbeni del AMZS Centra varne vožnje na Vranskem ima 9 modulov, od katerih je vsak namenjen izvajanju določenih vaj oziroma je zasnovan za določen tip vožnje.

 

Modul 1: površine z različno oprijemljivostjo, namenjene dvoslednim vozilom

Prvi sklop modula omogoča spoznavanje vzrokov za zdrs vozila, posledice zdrsa in učenje pravilnih reakcij. Kombinacija hidravlično pomične plošče, drseče površine in vodnih ovir omogoča spoznavanje in učenje manevrov, s katerimi stabiliziramo drseče vozilo in se izogibamo nenadnim oviram. Vse to je mogoče preskušati na mokri drseči podlagi, in sicer pri hitrostih od 25 do 60 km/h. 

Asfaltni del modula je namenjen manevriranju z vozilom v slalomu po suhi ali mokri podlagi.

Modul 2: površine z različno oprijemljivostjo, namenjene dvoslednim in enoslednim vozilom

Prvi sklop je drseča podlaga, kjer je mogoče izvajati zaviranje v sili pri različnih hitrostih. Drseča površina je opremljena tudi z vodnimi ovirami in omogoča opravljanje vaj zaviranja z umikanjem ali samo umikanje oviram.

Drugi sklop je asfaltna površina, kjer je zaradi posebne zasnove omogočeno spoznavanje z učinkom splavanja vozila. Poseben del steze na poligonu omogoča vzpostavitev kontroliranih poplav (pri čemer sta raven vode na cesti ali le na delu ceste pod nadzorom). Tečajniki lahko na tem sklopu preizkusijo, kaj se zgodi, če z delom vozila ali s celotnim vozilom pri večji hitrosti zapeljemo v stoječo vodo na vozišču.

Tretji sklop predstavlja asfaltna površina, namenjena motoristom, kjer lahko vadijo elemente varne vožnje v ovinku, slalomu, vaje zaviranja, umikanja ter kombinacijo zaviranja in umikanja.

Modul 3: površine z različno oprijemljivostjo, namenjene dvoslednim in enoslednim vozilom

Prvi sklop modula 3 je drseča podlaga v ovinku, kjer lahko vozniki spoznavajo težave pri podkrmarjenju in prekrmarjenju, torej zdrsom prednjega ali zadnjega dela avtomobila. Ta sklop omogoča tudi podrobno spoznavanje delovanja zavor, pnevmatik, štirikolesnega pogona, elektronskih voznih pripomočkov, kot so ABS, ASR in ESC. Drsna površina modula 3 je opremljena tudi z vodnimi ovirami, ki simulirajo izogibanje oviram v ovinku. Uporablja se tudi za motoriste, ki lahko vadijo pravilno vožnjo v ovinek in tehniko nagibanja motorja v ovinku. Opremljen je se posebno hidravlično ploščo za motorna kolesa, ki omogoča simulacijo zdrsa zadnjega dela motornega kolesa v ovinku. Modul 4 je opremljen s površinami z različno oprijemljivostjo in je namenjen dvoslednim in enoslednim vozilom.

Modul 4: združuje elemente prvega, drugega in tretjega modula – vsebuje drsečo površino, speljano po klancu

Tako vadbišče omogoča učenje zavijanja, zaviranja, izogibanja oviram z zaviranjem, optimalno zavijanje v ovinek in učenje zaviranja pred ovinkom – na drseči ali na suhi podlagi. Asfaltna površina se uporablja tudi za dinamično vožnjo voznikov enoslednih in dvoslednih vozil.

Modul 5: površine z različno oprijemljivostjo, namenjene dvoslednim in enoslednim vozilom

Prvi sklop modula 5 je drseča površina, ki je namenjena zaviranju v sili po drsni podlagi navzdol, ali speljevanju v klanec, kjer je mogoče preizkusiti oprijemljivost pnevmatik in vgrajena elektronska pomagala v vozilih.

Drugi sklop modula je asfaltna površina, ki je v povezavi z moduloma 4 in 6 namenjena nadaljevalnim ali posebnim tečajem, za izvedbo različnih vaj na suhih asfaltnih površinah, vključno z vzvratno vožnjo in obračanjem, varnostno razdaljo, zaviranjem in umikanjem, …

Modul 6: krožna steza

1230 metrov dolga krožna steza modula 6 je namenjena preizkušanju avtomobilov in pnevmatik, merjenju hrupa in izvajanju manevra menjave voznega pasu

Modul 7: za terenska vozila in trail motocikle

Prvi sklop modula 7 je namenjen nezahtevni terenski vožnji in vsebuje več različnih ovir, ki so namenjene simulaciji večine situacij, v katerih se na brezpotjih znajde voznik s terenskim vozilom.

Drugi sklop je namenjen zahtevnejši terenski vožnji po brezpotjih z zmogljivejšimi terenskimi vozili.

Poseben del je namenjen trialu, kjer lahko motoristi na različnih ovirah vadijo spretnosti premagovanja ovir s trial motocikli.

Modul 8: makadamska steza z zavoji

Ta modul uporabljajo vozniki enoslednih in dvoslednih vozil.

Modul 9: ovinki za motoriste

Asfaltirana površina z izrisanim poligonom za vadbo različnih tehnik vožnje, pri nižjih hitrostih. Uporablja se tudi kot poligon za spretnostno vožnjo motoristov in kolesarjev.

 

AMZS darilne kartice

Podarite tečaj varne vožnje, AMZS članstvo ali vrednostno kartico za storitve v AMZS centrih po Sloveniji.

Več

Oglasna sporočila