Prodaja in vgradnja B.D.F. ročice

B.D.F. ročica je mehanska ročna kontrola. Omogoča svobodno in varno vožnjo ljudem, ki ne morejo uporabljati nog, vendar imajo neovirano oz. delno ovirano delovanje rok. Uporabljajo jo paraplegiki, lažje gibalno ovirani tetraplegiki, osebe nižje rasti, amputiranci, bolniki s cerebralno paralizo ali multiplo sklerozo in drugi, ki ne morejo ali težje uporabljajo noge pri vožnji avtomobila.

B.D.F. ročico podpira:

 

Zakaj izbrati B.D.F. ročico?

  • Ročica ima vso potrebno tehnično dokumentacijo za vpis v homologacijo
  • Varno upravljanje – ročica je zasnovana tako, da ne dopušča istočasnega zaviranja in dodajanja plina
  • Prilagajanje posamezniku – ročica omogoča prilagoditev višine, nagiba proti sredinski konzoli ter dolžine hoda
  • Upravljanje vozila je kljub vgrajeni ročici vseeno možno tudi s pedaloma za pospeševanje in zaviranje
  • Ročno izdelano in ergonomsko oblikovano leseno držalo za roke
  • Izdelava iz najbolj kakovostnih materialov
  • Ročico v avtomobil privijačimo na nosilne sani sedeža brez varjenja ali vrtanja, torej brez posegov v vozilo
  • V Sloveniji je možnost subvencioniranega nakupa ročice preko zakona ZIMI

Kaj je B.D.F. ročica

Ročica je nastala v Sloveniji, na podlagi dolgoletnih izkušenj ter znanja podjetja Pesjak d.o.o. in je plod sodelovanja vizionarjev, inženirjev ter invalida paraplegika, ki na trgu ni našel dovolj kakovostnega izdelka za ročno kontrolo svojega avtomobila. Tako je nastala B.D.F. ročica, ki je priznana kot prilagoditev vozila v Zakonu o izenačevanju možnosti invalidov (ZIMI) in kot taka priznana kot ustrezna in varna za uporabo.

Postopek za pridobivanje nepovratnih sredstev po Zakonu ZIMI

(1) Vlogo za plačilo stroškov prilagoditve vozila vloži invalid na kateri koli upravni enoti v Republiki Sloveniji.

(2) Če gre za enostavno prilagoditev, upravna enota z liste izvedencev imenuje izvedenca, ki oblikuje načrt prilagoditve vozila. Listo izvedencev imenuje minister, pristojen za invalidsko varstvo.

V primeru zahtevnejših prilagoditev (vgradnja BDF. ročice) pripravi izvedensko mnenje Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Republike Slovenije – Soča (v nadaljnjem besedilu: inštitut), ki individualno za vsakega invalida pripravi natančno opisan načrt predelave ali prilagoditve vozila (v nadaljnjem besedilu: načrt prilagoditve vozila). Torej mora invalid pripeljati vozilo na inštitut Soča s ciljem priprave načrta predelave in prilagoditve vozila.

(3) Pri pripravi izvedenskega mnenja izvedencev posameznik in inštitut izhajata iz najenostavnejše, vendar funkcionalno učinkovite rešitve. Načrt prilagoditve vozila mora biti tudi finančno ovrednoten. V načrtu prilagoditve vozila mora biti naveden tudi datum, ko je invalid zadnjič uveljavil prilagoditev vozila. V primeru vgradnje BDF. ročice se izda mnenje ali je vozilo ustrezno za vgradnjo ročice ali ne. Pogoj je vozilo s samodejnim menjalnikom.

(4) V kolikor invalid želi dražjo rešitev od rešitve v izvedenskem mnenju, se le-ta na zahtevo invalida izvede, razliko v stroških med dražjo izvedbo in izvedbo po izvedenskem mnenju krije invalid.

(5) Izvedenca iz drugega in tretjega odstavka tega člena pripravita načrt prilagoditve vozila pripraviti najpozneje v 30 dneh od dneva, ko ju upravna enota zaprosi za pripravo načrta prilagoditve vozila in ga posredujeta invalidu.

(6) Sredstva za izdelavo načrta prilagoditve vozila se zagotovijo v proračunu Republike Slovenije. Stroški izdelave načrta prilagoditve vozila se plačujejo po cenah, ki jih določi minister, pristojen za invalidsko varstvo.

(7) Upravna enota na podlagi načrta prilagoditve vozila izda odločbo, s katero odloči o odobritvi plačila stroškov prilagoditve vozila. V odločbi mora biti natančno opredeljeno, do kakšne prilagoditve vozila je invalid upravičen in kolikšna je višina sredstev, ki se sofinancirajo, ter ali je invalid brezposeln, samozaposlen ali zaposlen. Za BDF. ročico so ta sredstva omejena na največjo vrednost 1.500 EUR z DDV.

(8) Upravna enota upravičencu izda vrednotnico za odobritev plačila prilagoditve vozila po pravnomočnosti odločbe o odobritvi stroškov plačila prilagoditve vozila. Zoper odločbo upravne enote je dovoljena pritožba na ministrstvo, pristojno za invalidsko varstvo. Pri odločanju o pritožbi ministrstvo, pristojno za invalidsko varstvo, lahko pridobi nov načrt prilagoditve vozila.

(9) Invalid obvesti zavod paraplegikov Pacug o pridobitvi vrednotnice za prilagoditev vozila in vgradnjo BDF. ročice ter se naroči na montažo vozila pri pooblaščenem partnerju za vgradnjo BDF. ročice, v AMZS centrih.

(10) Po opravljeni prilagoditvi vozila izvedenec iz drugega in tretjega odstavka tega člena (inštitut Soča) potrdi ustreznost in pravilnost opravljene prilagoditve vozila ter o tem izdata potrdilo. Vsebino potrdila se podrobneje opredeli v predpisu iz drugega odstavka 17. člena zakona ZIMI.

(11) S prejetim potrdilom invalid izvede vpis predelave v homologacijsko knjižico vozila pri pooblaščenem partnerju za montažo BDF. ročice, v AMZS centrih.

Pomoč in svetovanje pri pridobivanju nepovratnih sredstev za nakup BDF ročice:
g. Žiga Bajde (Zveza Paraplegikov Slovenije)
Tel: +386 (0)41 653-640
E-mail: ziga.bajde@zveza-paraplegikov.com

Delovanje

S pomočjo B.D.F. ročice invalid-voznik upravlja svoje vozilo ročno – z ročico dodaja plin (pomik nazaj) in zavira (pomik naprej). Posebej pomembno z vidika varnosti pa je to, da obeh funkcij ni možno uporabiti sočasno. Za uporabo ročice potrebujete vozilo z avtomatskim menjalnikom, kar pa je tudi edini pogoj za namestitev.

Pogoj za namestitev:
Vozilo s samodejnim menjalnikom

AMZS BDF ročica AMZS BDF ročica - uporaba

Kje vgrajujemo B.D.F. ročico

Vprašajte nas

Prek spodnjega obrazca nam lahko pošljete vprašanje, na katerega bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Vaše osebne podatke bo na podlagi osebne privolitve uporabil AMZS d.o.o. (pooblaščena oseba za varstvo podatkov: dpo@amzs.si) za odgovor na vaše vprašanje o vgradnji BDF ročice. Vaše osebne podatke bomo hranili do zaključka naše komunikacije, nato pa jih bomo izbrisali. Svojo privolitev lahko prekličete kadarkoli do zaključka komunikacije. Vaše osebne podatke bomo v skladu z vašo privolitvijo obdelovali tudi za namen pošiljanja obvestil, ponudb, anket in e-novic. Če se odločite za prilagojene novice, bomo vaše podatke, ki jih pridobimo med našim sodelovanjem, uporabili za namen neposrednega trženja na podlagi profiliranja. Več o politiki zasebnosti

Privolim, da lahko Skupina AMZS zbira, shranjuje in uporablja (v nadaljevanju: obdeluje) moje osebne podatke.

Prikaži vse
Želim biti seznanjen s ponudbo

prek sporočil SMS/MMS, e-pošte, klasične pošte, klicev/videoklicev, multimedijskih platform, aplikacij, spletnih mest družbe in družbenih omrežij:

Pomagajte izboljšati storitve

 

AMZS članstvo za invalide

Invalidom nudimo ugodnosti iz osnovnega članstva po nižji ceni.

Več

Zgodba Aneja Dopliharja

Neljubi dogodek se je zgodil, ko sem se na motorju počutil najbolj sproščenega in bil fizično dobro pripravljen. Nesreča se je zgodila v nekaj sekundah, ves čas sem bil pri zavesti, zato se spomnim vsake podrobnosti. V trenutku, ko sem se po nekaj metrih kotaljenja po progi ustavil, sem začutil močno bolečino v predelu hrbtenice in prsnega koša. Z rokami sem potipal noge in takoj vedel, kakšna je situacija, namreč nog nisem čutil. Takoj zatem se mi je zavrtel film v glavi, "operacija, invalidski voziček, dolga rehabilitacija ..." In mislim, da sem bil že takrat, ko sem čakal zdravniško oskrbo sredi proge, pripravljen, da bom garal, da se spet postavim na noge. Operiran sem bil v UKC Maribor, kamor sem bil z radizelske motokros proge prepeljan s helikopterjem. Tam sem bil v zares dobrih rokah, zdravniško osebje me je lepo sprejelo in zato sem jim hvaležen. Po slabih dveh mesecih sem dobil svoje mesto na URI Soča v Ljubljani, kjer se je moja rehabilitacija šele začela. Naučiti sem se moral praktično vse znova. Od jutranjega presedanja iz postelje na invalidski voziček, do oblačenja, tuširanja, obuvanja ... Vse to je potekalo na delovni terapiji, na fizioterapiji pa sem bil deležen razgibavanja spodnjih okončin, jačanja zgornjega dela telesa, ramenskega obroča in raznih specifičnih vaj, vezanih na mojo poškodbo.
Nikoli nisem niti za sekundo obupal, ker sem se naučil, da se vse zgodi z razlogom in to me navdaja z optimizmom. Res je, da se življenje spremeni, ampak ne na veliko slabše, samo na določene stvari se moraš prilagoditi. Sem pa izredno hvaležen za podporo, ki sem jo imel takoj po poškodbi, to mi je dajalo moč in narisalo nasmeh na obraz. Določenih trenutkov ne bom nikoli pozabil! Hvaležen sem za to, kar imam.

Že od samega začetka, ko sem se odločil, da bo "parakolesarstvo" moja nova disciplina, sem imel željo nekoč imeti sponzorsko vozilo, ki bo dovolj veliko za moje potrebe. Ker je Toyota Slovenija že vrsto let sponzor Zveze za šport invalidov Slovenije, katere član sem, sem si želel, da bi to bila Toyota. Stopil sem v stik s Toyoto Slovenija in z njimi kasneje sklenil sponzorsko pogodbo. V uporabo sem dobil osebni kombi Toyota Proace Verso, za katerega lahko rečem, da je narejen zame. Ker sem paraplegik in uporabljam invalidski voziček, mi prostor, ki ga vozilo ponuja, popolnoma ustreza, tudi pri prevozu svojega kolesa na treninge in tekme. Ker nog zaradi poškodbe ne morem več uporabljati za upravljanje vozila, sem potreboval manjšo predelavo. Ob tem sem seveda takoj pomislil na AMZS, saj vem, da njihovi strokovnjaki na servisu vgrajujejo B.D.F. ročico in da je organizacija prijazna invalidom. To je bil glavni razlog, da predelavo vozila zaupam AMZS. Bil sem lepo sprejet in dobro se spomnim, da sem po predelavi vozilo, ki je bilo popolnoma vozno, samo prevzel. Homologacija in vsi papirji so bili urejeni, kar mi kot osebi na invalidskem vozičku veliko pomeni, saj so mi prihranili veliko časa. Vožnja z B.D.F. ročico je zares enostavna in varna in v vožnji res uživam.

Anej Doplihar – parakolesar in nekdanji motokrosist

 

AMZS BDF ročica - uporaba

Varna mobilnost za vse

V AMZS Šoli vožnje izvajamo ure vožnje z vozili, ki so prilagojena invalidnim osebam. Učitelji vožnje se prilagodijo kandidatu, zato je opravljanje usposabljanja mogoče po vsej Sloveniji.

V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem pa izvajamo tečaje varne vožnje tudi za invalide. V varnem okolju in z izkušenimi AMZS inštruktorji varne vožnje lahko preizkusite in spoznate obnašanje svojega vozila v kritičnih situacijah.

 

Oglasna sporočila