Zaveza 2011-2020

Desetletje za večjo varnost na cestah 2011-2020

AMZS Ohranimo milijone življenjPrisotnost projekta v Sloveniji smo svečano pozdravili v sredo, 11. maja 2011, na Prešernovem trgu v Ljubljani. Udeležence je nato v veliki sejni dvorani Mestne občine Ljubljana nagovoril častni pokrovitelj, takratni predsednik Republike Slovenije, dr. Danilo Türk in takratni predsednik AMZS dr. Danijel Starman.

Nagovor takratnega predsednika AMZS dr. Danijela Starmana

Več o projektu Desetletje za večjo varnost na cestah 2011-2020

AMZS Desetletje za večjo varnost v prometu 2011 - 2020Jim bomo sledili tudi mi, posamezniki-udeleženci v cestnem prometu? Kakšno možnost izbire imamo? Lahko sicer rečemo, da nas današnje oblike mobilnosti ne zanimajo in da bomo raje zaprti med štiri stene. Ne zanimajo nas pešci, kolesarji, vozniki, potniki, ne strokovnjaki, politiki, policisti, redarji, učitelji, zdravniki. Kaj nam mar nova zakonodaja, pa visoke kazni, različni programi v avtošolah, poligonih varne vožnje, pa tako opevana prometna kultura...

Mogoče res, dan, dva, teden, mesec, na koncu spoznamo, da je biti udeleženec cestnega prometa današnja nuja, nekaj kar nam je vsiljeno v življenjski slog vsakdana. Če ne meni, pa zagotovo našim najbližjim. Ja, ni kaj, če že sebe ne spoštujemo in nimamo radi v največji meri, se nam morebiti zatakne v grlu pri naših najbližjih. Umreti ali biti poškodovan na cesti – udari nenadno, boli, je kruto, bizarno. Je nedvomno nekaj kar bi tako ali drugače lahko preprečili mi, sami, jaz!

Kot največja in nevladna organizacija smo pričeli pri sebi in se zavezali, da bomo kot člani AMZS podprli vse aktivnosti na poti do uresničitve zastavljenega in želenega cilja. Morebiti bi lahko postali tudi vzor drugim?

Podprl nas je Predsednik Republike dr. Danilo Turk, ministri, župani, novoustanovljena Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, številne druge vladne in nevladne organizacije ter posamezniki. Prepričani smo, da Slovenija to zmore in si tudi zasluži postati ena izmed bolj varnih svetovnih in evropskih držav!

Namen in cilji

V Evropski uniji je leta 2009 na cestah umrlo več kot 35.000 oseb, poškodovanih je bilo 1500 000 oseb. Nastali družbeni stroški najhujših posledic prometnih nesreč v Evropski uniji so zelo visoki. Samo v letu 2009 so znašali približno 130 milijard evrov. V Republiki Sloveniji je leta 2009 umrlo 171, poškodovanih je bilo 12.306 oseb, kar predstavlja 0,5 % v skupnem številu umrlih in 0,8 % poškodovanih v skupnem številu umrlih v primerjavi z državami članicami Evropske unije, pri čemer so družbeni stroški prometnih nesreč v letu 2009 znašali 1 milijardo evrov, kar predstavlja 0,7 % stroškov prometnih nesreč.

Nedvomno ima poleg ceste in vozil človek najpomembnejšo vlogo. Zato je varnost cestnega prometa odvisna od odgovornega ravnanja posameznika, vzgojno izobraževalnih in preventivnih institucij, represivnih in pravosodnih organov, civilne družbe, medijev, gospodarskih družb, vodstev samoupravnih lokalnih skupnosti in ne nazadnje državnih organov in slehernega posameznika. Za zagotavljanje navedenega predvideva »Desetletje za večjo varnost na cestah 2011-2020«:

  • Ustanovitev celovitega in sistemskega upravljanja varnosti v cestnem prometu v družbi,
  • Izboljšanje elementov varnosti na cestni infrastrukturi in celotnem prometnem omrežju,
  • Izboljšanje standardov opreme za varnost v vozilih,
  • Krepitev pravilnega ravnanja in obnašanja udeležencev v prometu,
  • Izboljšanje celovite zdravstvene oskrbe ter rehabilitacije žrtve prometnih nesreč,
  • Vzpostavitev kazalnikov uspešnosti in merjenje napredka na vsakem posameznem področju.