AMZS test otroških varnostnih sedežev

Novice

Ponudba otroških varnostnih sedežev je izjemno pestra, saj izdelovalci pošiljajo na trg vedno nove izdelke, pestrost ponudbe pa kupce postavlja pred dilemo, za kateri sedež naj se odločijo. Široki ponudbi skušajo slediti tudi AMZS in njeni partnerji pri izvedbi testa otroških sedežev. Letos junija smo objavili test 27 otroških sedežev, tokrat smo preskusili še 22 sedežev. Če upoštevamo še rezultate naših testov iz prejšnjih let, tako članom AMZS ponujamo informacije o večini najbolje prodajanih sedežev na slovenskem trgu.

Zgolj varnost ni dovolj!

Ponudba otroških varnostnih sedežev je izjemno pestra, saj izdelovalci pošiljajo na trg vedno nove izdelke, pestrost ponudbe pa kupce postavlja pred dilemo, za kateri sedež naj se odločijo. Široki ponudbi skušajo slediti tudi AMZS in njeni partnerji pri izvedbi testa otroških sedežev. Letos junija smo objavili test 27 otroških sedežev, tokrat smo preskusili še 22 sedežev. Če upoštevamo še rezultate naših testov iz prejšnjih let, tako članom AMZS ponujamo informacije o večini najbolje prodajanih sedežev na slovenskem trgu.

Na našem tokratnem testu je kar 13 sedežev dobilo oceno dobro, trije sedeži so dobili še vedno pozitivno oceno zadovoljivo, šest sedežev pa je dobilo oceno slabo. Teh šest sedežev slabe ocene ni dobilo zaradi varnostnih pomanjkljivosti, temveč zaradi (pre)velike vsebnosti škodljivih snovi, kar lahko vpliva na zdravje otrok. Ni namreč dovolj, da je otroški sedež le varen, temveč mora biti tudi izdelan iz zdravju neškodljivih materialov, saj je zdravje otroka prav tako pomembno kot njegova varnostna zaščita ob morebitnem trku.

Naš tokratni test je potekal po enaki metodologiji kot junijski, zato so rezultati med seboj neposredno primerljivi. Rezultati naših testov iz prejšnjih let sicer niso neposredno primerljivi, a še vedno velja: sedež, ki je po prejšnjem ocenjevanju dobil dobro oceno, je nedvomno varen sedež in priporočamo njegovo uporabo.

Že junija smo podrobneje pisali o novem homologacijskem standardu ECE R 129 – ta vsebuje tudi preskus sedeža pri bočnem trku, pomembno pa je tudi določilo, da morajo otroci v sedežih, ki so homologirani po standardu R 129, sedeti obrnjeni v nasprotno smer vožnje vsaj do 15. meseca starosti, medtem ko pri standardu R 44/04 ta zahteva velja do starosti 12 mesecev.

Ker oba standarda: ECE R 44/04 in R 129 veljata vzporedno in bo tako še kar nekaj časa, lahko kupci enakovredno izbirajo med obema skupinama sedežev.

Tudi o oznaki za pritrditev sedežev v avtomobile i-size smo že pisali. Večina novih modelov avtomobilov je že opremljenih z oznako i-size, kar pomeni iso-fix pritrditev sedeža: na tako označena mesta namestite sedeže z oznako i-size, seveda pa lahko tudi druge isofix sedeže, ki jih je izdelovalec deklariral za uporabo v vseh avtomobilih (oznaka universal) ali pa za uporabo v določenih modelih avtomobila. Posebnost sedežev z oznako i-size je v tem, da je njihova uporaba opisana z velikostjo otroka v centimetrih (najmanjša in največja velikost) in niso razporejeni v skupine, kot ostali sedeži.

Preskus 22 sedežev

Na našem tokratnem testu smo preskusili 22 sedežev oziroma njihovih različic. Za modele maxi cosi pebble, graco snug-fix in simple parenting doona+ je namreč na voljo isofix osnova, na katero lahko pritrdimo sedež, lahko pa je sedež pritrjen tudi brez isofix osnove. Zato so za te sedeže na voljo rezultati tako za sedež kot za kombinacijo sedeža in isofix osnove. Za sedeža cybex aton 4 in cosatto hold pa sta na voljo kar dve osnovi, na kateri lahko namestimo sedež: ena je z isofix pritrditvijo, drugo pritrdimo z v avto vgrajenim varnostnim pasom. Za ta sedeža so na voljo trije rezultati: za obe kombinaciji sedeža in osnove ter za sedež brez osnove.

Varnost

Otroški varnostni sedež mora ponuditi dobro zaščito otroku ob morebitnem trku, pomembna pa je tudi enostavna uporaba sedeža. Kar 12 sedežev je pri čelnem trku dobilo najboljšo oceno zelo dobro. Gre za sedeže, v katerih je otrok obrnjen v nasprotno smer vožnje, zato se celotna sila ob trku porazporedi po otrokovem telesu, prav tako ne pride do nihaja otrokove glave ob trku. Prav zato je priporočljivo, da otrok med vožnjo gleda v nasprotno smer vožnje čim dlje. Pet sedežev je pri čelnem trku dobilo oceno dobro, pet pa oceno zadovoljivo. Vseh 22 sedežev je torej za zaščito pri čelnem trku dobilo pozitivno oceno.

Pri bočnem trku je šest sedežev dobilo oceno zelo dobro, 12 sedežev oceno dobro, trije oceno zadovoljivo in le en sedež je dobil oceno pomanjkljivo. To je sedež simple parenting doona+ z isofix osnovo, kjer so meritve na preskusni lutki pokazale povečano tveganje za poškodbe.

Vsi sedeži so dobili tudi pozitivno oceno za potek varnostnega pasu, šest sedežev pa je dobilo najboljšo oceno zelo dobro. Tudi za pritrditev sedeža v avto, so vsi sedeži dobili pozitivno oceno, med sedeži z najboljšo oceno zelo dobro pa so tako sedeži z isofix osnovo kot tudi sedeži, ki jih v avto pritrdimo z varnostnim pasom.

Pri ocenjevanju upravljanja so štirje sedeži dobili oceno dobro, 13 sedežev oceno zadovoljvo, pet sedežev pa je dobilo oceno pomanjkljivo. Pri ocenjevanju ergonomije pa je kar 19 sedežev dobilo oceno dobro, trije sedeži pa oceno zadovoljivo, ker zglavnikov ni mogoče izvleči dovolj visoko in zato otroci ne morejo uporabljati sedežev dovolj dolgo.

Celoten AMZS test otroških sedežev preberite na www.motorevija.si

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji