20. Hrastov memorial, Ljubelj 2016

| Aktualne informacije

V nedeljo, 11.9., je na znameniti ljubeljski cesti, ki je znana po dirkah med leti 1926 in 1961, potekala mednarodna gorska preizkušnja starodobnikov. Preko 90 tekmovalcev iz Avstrije, Češke in Slovenije se je s priznanimi znamkami starodobnikov - motociklov in motociklov s prikolico do letnika 1961 ter Tomos mopedov - preizkusilo v 6 kategorijah ter ogrelo številne obiskovalce ob progi.


Makadamska proga v dolžini 2.300 m z najstrmejšo točko vzpona 33%, ki pelje od starega mejnega prehoda do vrha prelaza na Ljubelju na 1.369 metrih nad morjem, je bila dokaj zahtevna za marsikaterega voznika. Preizkušnja je potekala v organizaciji AMD Tržič, Občine Tržič ter vseh sponzorjev, ob podpori medijev.

Obiskovalci so si lahko ogledali tudi razstavo dirk skozi zgodovino ob jubileju: 20. Hrastovem memorialu, 65-letnici AMD Tržič ter 90. obletnici avto moto športa v Tržiču.

To je bila odlična dirka. Pa toliko navijačev, res pravi užitek je bilo voziti. Počutil sem se kot na GP,

je povedal eden izmed tekmovalcev.

Neverjetni so občutki, ko se voziš, ljudje so navdušeni, četudi ne gre prav hitro, posebni občutki so tudi na cilju, ko te takole spremljajo vsi dirkači. Tega manjka, toliko pozitivne energije. Res kapo dol vsem, hvala za vse.

Organizacija, sponzorska sredstva, prostovoljno delo, druženje ljubiteljev tovrstnih tekmovanj, odlični rezultati ter pogum in jeklena volja vseh voznikov je bilo združeno s stiskom rok na vrhu Ljubelja ob piramidah oziroma v celotni okolici. Toni Janežič, predsednik Kluba ljubiteljev starodobnih vozil Mirnske doline Hrast Tržišče, iz Malkovca je podelil spominsko sliko Jožetu Komljancu, direktorju prireditve ob 20. Hrastovem memorialu, ter čestital za odlično izvedbo.

Vozniki so tekmovali v 6 kategorijah, po pravilih organizatorja. Tekmovalci so vozili dve vožnji.

V A kategoriji med motocikli, predvojni, do vključno leta 1945 se je najvišje zavihtel: Leon Bolčina s Triumph, 3HW letnika 1938/350 ccm (3:24.14), drugi Boris Cerar z Matchless, G3L letnika 1941 ter 3. Peter Ribnikar Matchless (AMD Tržič), GL3/350 ccm letnika 1940 med 6 vozniki.

V B kategoriji motocikli do 175 ccm, do vključno letnika 1961 je zmagal Janez Potočnik, Ducati Sport iz leta 1957, 175 ccm s časom 03:06.56, drugi Boris Grabec Tomos SVS 1956, 173 ccm ter tretji: Ogris MV Agusta CS, letnika 1956, 172 ccm med 20 starti.

V kategoriji C – motocikli do 250 ccm, do vključno letnika 1961: zmagovalec Jožef Cerar, NSU Max 1952, 250 ccm 02:53.87, drugi Richard Petschnig Avstrija, Puch SGSS, letnika 1953,  250 ccm ter tretji Valentin Novak,  Avstrija, Puch SGS S, letnika 1953, 248 ccm med 26 starti.

V kategoriji D – motocikli nad 250 ccm, do vključno letnika 1961, je bil najboljši: Jožef Cerar, NSU Max 1954,  300 ccm s časom 02:47.83, drugi: Janez Potočnik,  Triumph T5, letnika 1960,  495 ccm; tretji  Andreas Kalt,  Avstrija, NSU Max 300, letnika 1955, 300 ccm med 14 starti.

Kategorija E – motocikli s prikolico, do vključno letnika 1961, sta na stopničkah slavila:  Matjaž Lesjak& Silvo Luznar, z BMW 500, letnika 1955, 500 ccm s časom 03:23.43, drugo mesto: Miro Hrast&Anka Hrast, BMW R-75, letnika 1939, 750 ccm  (AMD Tržič) ter tretje: Ulli Leitner& Edith Leitner, Avstrija, BMW R67/2, letnika 1954, 600 ccm, med 10.

V kategoriji M - mopedi znamke Tomos do 50 ccm se je med 17 tekmovalci navišje zavihtel: Urban Štular (AMD Tržič), Tomos APN 4 , letnika 1979,  50ccm s časom 05:00.51, drugi: Borut Sajovic, Tomos APN 4, letnika 1976, 49 ccm ter tretji: Anton Kokalj (AMD Tržič), Tomos APN 6,  letnika 1985, 49 ccm.  

Pokal za najboljši čas je s številko 76 dosegel Jožef Cerar z motorjem NSU Max letnik 1954 – čas 02:47.83. Vsekakor smo veseli tudi za odlična mesta članov AMD Tržiča: Petra Ribnikar na Matchless, GL3/350 ccm letnika 1940, Anke in Mirota Hrast na legendarnem BMW R-75 iz leta letnika 1939 .

Izven konkurence sta svojo atraktivno vožnjo pokazala: Gregor Erman in Stašo Erman na Dnepru MT16, letnika 1962, 750 ccm s časom 3:05.14.

Veseli nas, da se ohranjajo tudi predvojni motocikli, ki ga je letos vozil: Emil Gnezda, Matchless letnik 1937, ter povojni motocikel: Karl Leitgeb, Puch SV letnik 1954. Vsekakor smo nagradili tudi najstarejše vozilo: Josefa Říha, motor Harley-Davidson D-29 letnik 1929 iz Češke. Da starost ni ovira nam je dokazal tudi Hans Leitner, rojen leta 1937 –na motorju Jawa 350  ter prejel plaketo najstarejšega voznika. Izven konkurence sta svojo atraktivno vožnjo pokazala: Gregor Erman&Stašo Erman na Dnepru MT16, letnika 1962, 750 ccm s časom 3:05.14.

AMD Tržič je podelil tudi častna priznanja za udeležbo na 20. Hrastovih memorialih, ki sta ju prejela Mirko Hrast in Peter Ribnikar.

Na tekmovanju so sodelovale tudi dame. Za pogum so bile vse nagrajene ne glede na mesto (3 voznice motorjev, 2 sovoznici v motociklu z bočno prikolico): Nevenka Bečan, Anka Hrast, Janja Budič,- vse članice AMD Tržič/ Slovenija; Petra Kučerová Češka, Edith Leitner Avstrija.

Posebno priznanje za aktivno in uspešno delo v AMD Tržič in uspešen razvoj Tomos ekipe je prejela tudi Milanka Ulčnik.

Ob 90-letnici avto-moto športa v Tržiču in 20-letnici Hrastovega memoriala se je Avto-moto društvo (AMD) Tržič s spominskimi urami zahvalilo dolgoletnima sodelavcema Janezu Bohoriču in Alešu Beštru, dolgoletnemu češkemu tekmovalcu Davidu Rihi, ki je v nedeljo progo prevozil z najstarejšim motorjem (letnik 1929), in tržiškemu županu Borutu Sajovicu za sodelovanje. Sicer je bil mag. Borut Sajovic tudi v nedeljo izjemno uspešen na Tomosovem mopedu, za oba jubileja pa slavljencem podelil županovo priznanje. Spominske zahvale AMD Tržič so prejeli še: Marijan Romih in Lado Srečnik, ki vsa ta leta sodelujeta pri organizaciji, ter Janja Budič, ki deluje v AMD Tržič vsestransko poleg tekmovanja na Puchu št. 13.

Ključne besede

AMDstarodobnikiLjubelj

Sorodne novice

Nazaj