Za večjo prometno varnost kolesarjev

| Aktualne informacije

Z današnjim dnem se začenja nacionalna preventivna akcija za večjo varnost kolesarjev, ki bo trajala do 28. 5. 2017.


Namen akcije, ki poteka pod okriljem Javne agencije RS za varnost prometa, je kolesarjem sporočiti, da spadajo med najbolj ranljive udeležence cestnega prometa in da marsikdaj morda tudi sami s svojimi dejanji povečujejo svojo ogroženost v prometu. Drugim udeležencem pa, da so kolesarji v prometu enakovredni in da je treba storiti vse, da bodo na cestah bolj varni. Lani je bilo namreč v Sloveniji 1138 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi kolesarji; v teh prometnih nesrečah je 437 kolesarjev nosilo čelado, 638 jih je bilo brez čelade, v 108 primerih pa niso mogli ugotoviti, ali je kolesar nosil čelado.

Zaščitna kolesarska čelada lahko reši življenje

Ob tem Avto-moto zveza Slovenije izpostavlja, da lahko zaščitna kolesarska čelada v prometni nesreči reši življenje. Čeprav velja, da je vsaka čelada boljša kot nobena, pa ni vseeno, kakšno izberemo. Motorevija, revija članov in članic AMZS, je letos, po lanskem testu otroških čelad, naredila test zaščitnih kolesarskih čelad za odrasle: »Preskusili smo 15 čelad različnih zasnov, oblik in cenovnih razredov,« je povedal odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel, ki je ob tem poudaril: »Čelada je praviloma edino zaščitno sredstvo, ki lahko zaščiti glave pred nevarnimi poškodbami ob padcih. Čelada padca sicer ne more preprečiti, prav tako ne more varovati drugih delov telesa, ki se pri padcih ali trkih lahko poškodujejo, a prav udarci z glavo v oviro imajo lahko najhujše posledice. Pri padcu je pogosto sila udarca v glavo osredotočena na zelo majhno površino, kar je lahko recept za hudo poškodbo, če kolesar ne nosi čelade. S čelado na glavi se sila udarca razprši na precej večjo površino, v idealnih razmerah pa silo udarca v celoti nase prevzame cela čelada.«

Ne spreglej me – nalepke za stranska ogledala avtomobilov

 

V AMZS smo že leta 2015 z mednarodno akcijo Think bikesNe spreglej me z nalepkami za vzvratna ogledala avtomobilov voznike opozarjali, naj bodo pri vožnji pozorni na kolesarje in motoriste in na ta način prispevajo k zmanjševanju števila prometnih nesreč. Nalepke so vam tudi letos brezplačno na voljo v poslovnih enotah AMZS. Nalepko motorista nalepite na levo (voznikovo) stransko vzvratno ogledalo, nalepko kolesarja pa na desno (sovoznikovo) stransko ogledalo.

Med številnimi projekti, s katerimi želi Avto-moto zveza Slovenije kot največja nevladna organizacija na področju varne mobilnosti prispevati k večji prometni varnosti kolesarjev, pa je tudi prometno-izobraževalno tekmovanje mladih kolesarjev FIA ETEC, pri katerem sodeluje že od leta 1997. »Eden od ciljev tekmovanja, ki je sestavljeno iz praktičnega preskusa vožnje s kolesom po poligonu, teoretičnega poznavanja cestnoprometnih predpisov in risbe s prometno vsebino, ki jo mora narisati tekmovalec, je k sodelovanju privabiti čim večje število otrok, saj v pripravah na tekmovanje pridobijo znanje o cestnoprometnih predpisih ter se s praktičnimi vajami vožnje s kolesom usposobijo za varno vožnjo v prometnem vsakdanu, kar je vsekakor kamenček v mozaiku večje prometne varnosti,« je projekt, ki po celi Evropi k sodelovanju privabi več kot milijon otrok, starih med 10 in 12 let, predstavil mag. Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije. Letošnji zmagovalci AMZS izbora, ki je potekal minuli petek v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, so mladi kolesarji iz AMD Gorica. Ti so tako postali slovenski predstavniki na 32. FIA ETEC tekmovanju, ki ga bo od 14. do 17. 9. 2017 v Albaniji organiziral albanski avtomobilski klub ACA.

 

Ključne besede

preventivakolesarjiPrometna varnostETECKolesarske čeladevarna mobilnostthink bikesne spreglej me

Sorodne novice

Nazaj