AMZS Center varne vožnje

Delovni časi in kontakti
Naslov Čeplje 29b, 3305 Vransko
Delovni čas ponedeljek–petek: 8.00–16.00
Telefon 08 200 29 00, 080 26 36
E-pošta cvv@amzs.si
Odgovorna oseba: Petra Wagner Čuk
Telefon 08 200 29 01

AMZS Center varne vožnje na Vranskem je najsodobnejši center za izvajanje vadbe varne vožnje v Sloveniji, ki je zgrajen po zgledu tovrstnih centrov v Avstriji in Nemčiji. Dosega najstrožje evropske standarde, hkrati pa je usklajen tudi z zahtevami slovenske zakonodaje (Zakon o vozilih). AMZS Center varne vožnje se razprostira na zemljišču v velikosti 15 hektarjev, na katerem je 6,6 hektarjev asfaltiranih površin, kar je enako skupni velikosti devetih nogometnih igrišč. Na asfaltiranih površinah je za 2,5 kilometra urejenih stez s posameznimi vadbenimi sklopi, ki so opremljeni z najsodobnejšo opremo za simulacijo različnih voznih razmer in izvajanje različnih vaj.

AMZS Center varne vožnje je v prvi vrsti namenjen izvedbi vadbe varne vožnje za voznike osebnih vozil, motornih koles, tovornih vozil in avtobusov. Glede na stopnjo zahtevnosti izvajamo intenzivne (osnovne) in nadaljevalne tečaje. Ker smo strokovno usmerjeni v različne ciljne skupine, izvajamo tudi posebne programe (tečaj varčne vožnje, tečaj za seniorje, tečaj za voznike avtodomov, program za vodstvene kadre, itd.) in strokovne programe (reševalci, gasilci, policija, vojska, itd.).

Izvajamo tudi zakonsko predpisane programe izobraževanja in usposabljanja za varno vožnjo (program za izbris kazenskih točk, program za voznike začetnike, pridobivanje in podaljševanje temeljnih kvalifikacij, program za trenerje). AMZS Center varne vožnje omogoča tudi organizacijo in izvedbo različnih dogodkov s preventivno, komercialno in družabno vsebino.

Poligon AMZS Centra varne vožnje



Vadbeni del AMZS Centra varne vožnje je razdeljen na 9 modulov ali sklopov, od katerih je vsak namenjen izvajanju določenih vaj, oziroma zasnovan za določen tip vožnje:

  • M1 - Prvi sklop poligona omogoča spoznavanje vzrokov za zdrs vozila, posledice, ki jih zdrs ima, in učenje pravilnih reakcij, ko do tega pride. Kombinacija hidravlične pomične plošče, drseče površine in vode, omogoča spoznavanje in učenje manevrov, s katerimi vozilo umirimo, se izognemo oviri in pravilno zaviramo. Vse to je mogoče preizkusiti na mokri, drseči ali suhi podlagi, in sicer pri hitrosti od 50 do 100 kilometrov na uro.
  • M2 - Drugi sklop zaradi posebne zasnove omogoča spoznavanje učinka splavanja. Poseben del steze na poligonu omogoča vzpostavitev kontroliranih poplav (raven vode na cesti ali le na delu ceste je pod nadzorom in se lahko prilagaja potrebam posameznega programa). Tako lahko udeleženci na tem sklopu preizkusijo, kaj se zgodi v primeru, če le z enim, dvema ali vsemi štirimi kolesi, pri večji hitrosti zapeljejo v lužo, kar se pogosto zgodi tudi na cestah in še pogosteje na avtocestah.
  • M3 - Tretji sklop voznike spoznava s podkrmarjenjem in prekrmarjenjem, torej zdrsom prednjega in zadnjega dela avtomobila. To voznik spozna pri slalomu, zaviranju v ovinkih, ostrem zavijanju, menjavi voznih pasov in podobnih manevrih. Ta sklop omogoča tudi podrobno spoznavanje delovanja zavor, pnevmatik, štirikolesnega pogona in elektronskih voznih pripomočkov, kot so ABS, ASR in ESC.
  • M4 - Četrti sklop združuje elemente prvega in drugega sklopa, saj vsebuje drsečo in namočeno površino, le da je ta speljana po klancu. Tako vadbišče omogoča učenje zavijanja, zaviranja, izogibanja oviram z zaviranjem, optimalno zavijanje v ovinek in učenje zaviranja pred ovinkom, na mokri ali na suhi podlagi.
  • M5 in M6 - Peti in šesti sklop poligona sta namenjena pomožnim dejavnostim, saj gre za večjo asfaltirano površino, kjer vozniki izvajajo različne vaje parkiranja in vzvratne vožnje. 1230 metrov dolga krožna steza je namenjena preizkušanju avtomobilov in pnevmatik, merjenju hrupa in izvajanju manevra menjave voznega pasu po standardu ISO 3888.
  • M7 - Sedmi sklop je namenjen terenski vožnji in vsebuje več različnih ovir, ki so namenjene simulaciji večine situacij, v katerih se znajde voznik s terenskim vozilom na brezpotjih.
  • M8 - Osmi sklop je makadamska steza z zavoji, ki je namenjena različnim vajam z osebnimi in terenskimi vozili.
  • M9 - Deveti sklop je asfaltiran poligon s krajšimi in daljšimi ravninami ter 180° zavoji. Namenjen je predvsem vadbi z motocikli, za učenje pravilnega usmerjanja pogleda ter uporabnost pravega načina varne vožnje skozi ostre zavoje.

AMZS Center varne vožnje je zasnovan tako, da deluje v vseh vremenskih razmerah. Vodne šobe so ogrevane, zato je vadba na poligonu možna tudi v zimskih razmerah, pri temperaturah do -10 stopinj Celzija. Poleg tega je celotna površina AMZS Centra varne vožnje tudi dodatno osvetljena, kar omogoča izvedbo programov tudi v večernih urah. Center je obkrožen z gozdovi, dodatno pa je obdan tudi s protihrupno ograjo.

Oglasna sporočila