Pravilen prevoz koles na avtomobilu

| Potovalne novice

Kolesarjenje postaja vse bolj priljubljeno in vedno več voznikov vzame kolesa s seboj tudi na daljše poletne počitnice. O različnih načinih prevoza koles z osebnim avtom smo v Motoreviji že večkrat pisali, zato tokrat le kratek pregled.

Ker so kolesa dokaj zajeten kos prtljage oziroma tovora, ima le redkokateri avto dovolj prostora za prevoz koles v notranjosti – še zlasti, če moramo poleg koles v avto naložiti še drugo prtljago. Uveljavljen je prevoz koles na avtomobilskem strešnem prtljažniku, na posebnem prtljažniku za zadnja (peta) avtomobilska vrata oziroma vrata prtljažnikov in na zadnjem prtljažniku, ki ga namestimo na vlečno kljuko.

Strešni prtljažniki so nedvomno med najbolj praktičnimi, saj jih lahko najhitreje namestimo na avto, takšni prtljažniki pa so tudi cenovno dostopni. Paziti je treba, da na avto namestimo ustrezen prtljažnik, opremljen s pravimi nastavki za utore na strehi. Vsak prtljažnik ne gre na vsak avto, zato se pred nakupom velja posvetovati o pravilni izbiri; večina uveljavljenih znamk izdeluje in prodaja prtljažnike, prirejene za različne avtomobile.

Prtljažniki, ki jih namestimo na zadnja (prtljažna) avtomobilska vrata oziroma na zadnja stekla, so vse bolj priljubljeni, saj so cenovno razmeroma dostopni, stabilni in omogočajo lahkotno nalaganje koles. Med pomanjkljivostmi velja omeniti, da pri nekaterih avtomobilih ob takšnem prtljažniku ne moremo dostopati do prtljažnega prostora, da je pogled nazaj ob nameščenem prtljažniku in kolesih močno okrnjen in da ob namestitvi prtljažnika hitro lahko poškodujemo karoserijski lak.

Pri avtomobilih z vlečno kljuko velja premisliti o uporabi posebnega prtljažnika, ki ga namestimo in opremo na vlečno kljuko. Takšni prtljažniki so namreč stabilni, zaradi majhne višine je raztovarjanje in natovarjanje enostavno in lahkotno, kolesa so običajno v zavetrju in ne nudijo zračnega upora, malo je možnosti, da bi opraskali karoserijski lak, takšen prtljažnik pa omogoča tudi dostop do avtomobilskega prtljažnika.

Med pomanjkljivosti lahko štejemo dejstvo, da so takšni prtljažniki razmeroma dragi, da imajo veliko maso, da poslabšajo vozne lastnosti avtomobila, da motijo pogled nazaj in da se kolesa zaradi vrtinčenja zraka za avtom hitro umažejo.

Prtljažniki za namestitev na vlečno kljuko prekrijejo registrsko tablico in praviloma tudi zadnje luči, zato je treba za njihovo uporabo na avto namestiti dodatni nosilec z registrsko tablico in predpisanimi lučmi in odsevniki, ki morajo delovati, zato je potrebno tudi 12-voltno napajanje. Takšno rešitev predpisuje tudi zakon o pravilih cestnega prometa; če takšnega nosilca nimate in kolesa zakrivajo registrsko tablico ter zadnje luči, vas lahko policisti oglobijo s 160 evri.

Ob vseh naštetih načinih prevoza koles pa že nekaj časa obstaja tudi sistem prtljažnika, ki je integriran v avtomobilsko karoserijo. Gre za prtljažnik na vodilih, ki so v dnu avto-mobilskega prtljažnika; prtljažnik preprosto izvlečemo iz zadnjega dela avtomobila – skupaj z delom odbijača, potrebnimi lučmi in prostorčkom za dodatno registrsko tablico.

Takšna rešitev je vsekakor elegantna in praktična, a zaenkrat jo ponuja le nekaj avtomobilskih izdelovalcev.

Blaž Poženel, Motorevija

Ključne besede

Nasvetinasvetina poti

Sorodne novice

Nazaj