Avtonomna vožnja: s poligona na odprto cesto

Novice

Test Mercedesove limuzine razreda S


V AMZS smo v okviru mednarodnega projekta BRAVE  uspešno opravili testiranja reakcij na avtonomno vožnjo na odprti cesti oziroma v prometu, kjer so razmere drugačne in bolj zapletene kot na namenskem in za promet zaprtem poligonu AMZS Centra varne vožnje na Vranskem.

K izvedbi testa, ki smo ga izvedli z Mercedesovo limuzino razreda S, smo povabili deležnike prometne varnosti in tehnološke navdušence – sektor prometne policije, Agencijo RS za varnost prometa, DARS, Inštitut Jožefa Štefana in Gospodarsko interesno združenje ACS Slovenski avtomobilski grozd.

Udeleženci testa so lahko opazovali delovanje naprednih asistenčnih sistemov – testni mercedes S je bil namreč opremljen s popolnim paketom varnostnih in voznih pripomočkov. Med temi so bili tudi sistemi za preprečevanje neželene zapustitve voznega pasu in ohranjanje smeri vožnje na voznem pasu, sistem za samodejno ohranjanje varnostne razdalje z zavornim asistentom in sistemom za samodejno zaviranje v sili. Testna proga je udeležence, ki so bili sopotniki v omenjenem avtu, vodila od parkirišča Avto-moto zveze Slovenije na Dunajski cesti v Ljubljani do ljubljanske obvoznice, kjer smo naredili nekajkilometrski krog in se vrnili nazaj na izhodišče testa.

Na cesti ...

Med testiranjem je avto sam sledil avtomobilom pred njim, brez posega voznika v krmilni sistem je ohranjal svoj položaj na voznem pasu, občasno pa tudi sam zavrl – vse do popolne zaustavitve. Vselej je bil na prevzem nadzora seveda pripravljen testni voznik, a mercedes razreda S je svoje naloge opravil popolnoma zanesljivo in nezmotljivo.

Udeleženci testov so z nami delili svoje mnenje prek posebnih vprašalnikov pred in po testu, hkrati pa so lahko izvedeli vse tehnične podrobnosti o delovanju asistenčnih sistemov, ki že danes učinkovito popravljajo človekove napake, v prihodnosti pa utegnejo močno izboljšati prometno-varnostno sliko.

Projekt BRAVE

Poleg testov z vozili sicer v projektu BRAVE zbiramo mnenja uporabnikov tudi s pomočjo fokusnih skupin ter intervjujev s predstavniki institucij, ki krojijo prometno varnost. Prihodnje leto bomo izvedli še širšo študijo, kjer bomo zbrali mnenje več tisočih prebivalcev držav, v katerih poteka projekt BRAVE. Izsledki raziskav bodo dosegljivi na spletni strani projekta BRAVE,  projektne aktivnosti in novosti o asistenčnih sistemih za večjo varnost udeležencev v prometu pa lahko spremljate tudi v tiskani in spletni izdaji Motorevije.

Nazaj