Nesreča naj počiva: Po zakonodaji avto, v resnici motor

Novice

Pasti vožnje s trikolesnikom


Vas mika svoboda vožnje z motorjem, a nimate vozniškega dovoljenja A kategorije? Trikolesni motorji s sprednjima dvema kolesoma vam ponujajo prav to. Z dovolj zmogljivim trikolesnikom se lahko namreč že zgolj z vozniškim dovoljenjem B kategorije zapeljete med ovinke. A pozor – to, da vam zakon to omogoča, še ne pomeni, da je vožnja takšnega vozila enostavna, še manj pa, da je sama po sebi varna. 

Znanje, ki so ga motoristi pridobili v šoli vožnje in na treningih varne vožnje – vi pa ne

V šoli vožnje in na treningih varne vožnje se kandidati ne učijo le tehničnega upravljanja motocikla, temveč razvijejo specifične motorične spretnosti, varnostne reflekse in tehnike vožnje, ki jih vozniki avtomobilov običajno nimajo. Ključne vsebine, ki jih motoristi pridobijo med usposabljanjem, so:

  • upravljanje nagiba in ravnotežja: motoristi se naučijo nadzirati motor skozi nagibe, kar je bistveno za varno zavijanje;
  • natančna uporaba zavor: pomembno je uravnoteženo zaviranje z obema zavorama in razumevanje, kako se motocikel obnaša pri različnih hitrostih in oprijemu;
  • pogled in orientacija: predvidevanje nevarnosti in usmerjanje pogleda v smer vožnje, ne v oviro;
  • spoznanje o ranljivosti: motoristi razvijejo defenziven način vožnje, saj se zavedajo svoje izpostavljenosti v prometu; 
  • manevriranje v sili: na tečajih varne vožnje se učijo izogibanja oviram in obvladovanja zdrsov.

Vse to je izredno pomembno tudi pri trikolesniku – čeprav se zdi na prvi pogled bolj stabilen kot običajen motor, se fizično in dinamično še vedno obnaša podobno. Poleg tega pa, tako kot pri drugih vozilih, tudi pri triciklu velja: vozilo je varno toliko, kolikor je varen njegov voznik. 

Zakaj je trikolesnik lahko še bolj zahteven?

Trikolesnik ima dve sprednji kolesi in eno zadaj, kar izboljša stabilnost pri zavijanju, a obenem daje lažen občutek varnosti. Vozniki z izpitom B pogosto:

  • precenijo oprijem v ovinkih,
  • ne razumejo vpliva teže in razporeditve bremena pri pospeševanju ali zaviranju,
  • ne znajo pravilno zavirati v sili, zlasti če ni ABS sistema,
  • nimajo razvitih instinktov za izogibanje oviram, ki jih motoristi pridobijo skozi trening.

Če k temu dodamo še višje težišče nekaterih trikolesnikov in veliko maso, postane jasno, da upravljanje s takim vozilom ni niti približno podobno vožnji avtomobila.

Imeti vozniško dovoljenje ≠ imeti znanja in veščine obvladovanja motocikla

Vozniški izpit za avto vam res omogoča vožnjo tricikla, a morate se zavdati, da to ni avto. Niti ni vozilo, ki bi ga lahko obvladali brez vaj, vi pa izkušenj iz šole vožnje in s tečaja varne vožnje za motoriste nimate. Na cesto se torej podajate brez znanj, ki jih motoristi pridobijo v času usposabljanja. 

Analize kažejo, da vožnja motocikla predstavlja štirikrat večje tveganje za nastanek prometne nesreče. Če se na cesto podate brez predhodnih izkušenj in usposabljanja za varno vožnjo z motorjem, se tveganje še poveča. Ker vemo, da vam je mar zase in za druge udeležence v prometu, se veselimo srečanja z vami v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Na tečaju varne vožnje boste v varnem okolju in pod mentorstvom izkušenega inštruktorja varne vožnje spoznali:

  • kako trikolesnik reagira pri naglem zaviranju,
  • kaj storiti ob zdrsu zadnjega kolesa,
  • kako pravilno sedeti in gledati skozi ovinek,
  • kako se obnašati v nepredvidljivih kritičnih situacijah.

Ključne besede


tečaj varne vožnjemotorvozniško dovoljenjeNesreča naj počivatrikolesni motorji