Napredni asistenčni sistemi - NAS

Avto-moto zveza Slovenije želi v sodelovanju z mednarodno avtomobilistično zvezo FIA Regija I s kampanjo NAS povečati osveščenost voznikov o pomenu naprednih asistenčnih sistemov, ki lahko ob pravilni uporabi prispevajo k varnejši vožnji in zmanjšanju števila prometnih nesreč.

Kampanja NAS si prizadeva za večjo osveščenost med vozniki in poznavanje prednosti naprednih asistenčnih sistemov. Osredotoča se na tri napredne asistenčne sisteme: aktivni radarski tempomat, sistem za ohranjanje smeri vožnje in sistem za samodejno zaviranje v sili.

Pregled asistenčnih sistemov oziroma varnostnih pripomočkov

Razvoj sistemov pasivne in aktivne varnosti v vozilih, ki mu izdelovalci vozil že več desetletij namenjajo veliko pozornost, je in bo pripomogel k izboljšanju stanja prometne varnosti. Od novih naprednih sistemov in njihove obvezne vgradnje v vsa na novo homologirana vozila od julija 2022 in v vsa nova vozila od julija 2024 se pričakuje še nadaljnji pomemben prispevek avtomobilske industrije k zmanjšanju števila prometnih nesreč.

V AMZS smo prepričani, da lahko napredni asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti – če ne preprečijo v celoti, lahko vsaj omilijo posledice prometnih nesreč, ki se najpogosteje zgodijo zaradi napak voznikov oziroma človeškega dejavnika. Večina modernih sistemov deluje na podlagi številnih vgrajenih senzorjev in kamer. Vozniki bi morali vedeti, kakšen sistem je vgrajen v njihovem vozilu in kako deluje. Tovrstni sistemi pa so zanesljivi le, če so tehnično brezhibni in delujejo v ustreznem okolju. Že vremenski vplivi ali umazanija na kameri oziroma radarskem senzorju lahko zmoti sistem in ta ne deluje pravilno.

Vozniki se morajo kljub tehnološkemu napredku zavedati, da so napredni asistenčni sistemi "zgolj" pripomočki, ki pomagajo k varnejši vožnji, in da je še vedno voznik tisti, ki je s svojim ravnanjem v največji meri odgovoren za varno vožnjo. Vsi asistenčni sistemi, ki so vgrajeni v novejša vozila, so torej namenjeni "le" popravljanju ali delnemu popravljanju napak voznikov.

Preskušanje sistema za samodejno zaviranje v sili v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

Napredna tehnologija v vašem avtomobilu vam pomaga voziti varneje! Spoznajte in preizkusite uporabo naprednih asistenčnih sistemov na izobraževanju v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. 

V AMZS smo prepričani, da kombinacija na vožnjo osredotočenega voznika, ki pravilno uporablja napredne asistenčne sisteme, in ustrezne cestne infrastrukture precej zmanjšuje verjetnost, da tak voznik postane povzročitelj prometne nesreče.

FIA Regija I je v povezavi z naprednimi asistenčnimi sistemi pred nedavnim objavila tudi izsledke študije, ki med drugim ugotavlja, da bodo lahko napredni asistenčni sistemi resnično odigrali svojo vlogo in prispevali k manjšemu številu prometnih nesreč, če bodo izpolnjeni sledeči pogoji: tehnična optimizacija sistemov, osveščenost voznikov in sodobna cestna infrastruktura. Kot je izjavila generalna direktorica FIA Regija I Laurianne Krid, študija potrjuje, da če želimo v popolnosti izkoristiti potencial naprednih asistenčnih sistemov, potrebujemo celovit pristop vseh deležnikov na tem področju – od izdelovalcev vozil, upravljavcev cest do zakonodajalcev, ki morajo opraviti svojo vlogo.

Projekt BRAVE
Napredni asistenčni sistemi omogočajo delno avtonomno vožnjo. Kako dobro poznamo določene sisteme in kaj za našo osebno mobilnost prinaša razvoj vozil, ki vozijo sama, se je ukvarjal projekt BRAVE.

Oglasna sporočila