AMZS skupaj s FIA za večjo varnost v cestnem prometu

Novice

Avto-moto zveza Slovenije se je znova pridružila globalni kampanji mednarodne avtomobilistične zveze Varnost v cestnem prometu – 3500 življenj (#3500LIVES), s katero želita FIA in njen predsednik Jean Todt v sodelovanju z avtomobilskimi klubi in številnimi znanimi osebnostmi prispevati k zmanjševanju števila smrtnih žrtev v prometnih nesrečah ter ozaveščati o ključnih dejavnikih tveganja v prometu. Med njimi je tudi neprilagojena hitrost, ki jo v svojih prizadevanjih za varnejše ceste s kampanjo Ne hiti, ohrani življenja (Slowing Down Saves Lives) letos še dodatno izvaja FIA Regija I, kot njena članica pa tudi AMZS.


V prometnih nesrečah vsak dan po svetu umre kar 3500 ljudi, kar je 1,25 milijona letno. Še zlasti zaskrbljujoče je število smrtnih žrtev v starostni skupini med 15 in 29 let, saj je izguba življenja v oziroma zaradi prometne nesreče najpogostejši vzrok smrti med mladimi. Če se ta trend ne bo spremenil, lahko prometne nesreče do leta 2030 postanejo prvi vzrok smrtnosti in povzročijo skoraj dva milijona mrtvih na leto. To za javno zdravstvo predstavlja izjemno velik dejavnik tveganja, zato je varnost v cestnem prometu izziv in bi morala biti ključna prioriteta za vse države ter državljane po vsem svetu, poudarja FIA.

Vključujoča, optimistična in univerzalna kampanja

S konkretnim in pozitivnim pristopom želi kampanja 3500 življenj dvigniti ozaveščenost in pozvati udeležence v cestnem prometu, naj upoštevajo preprosta pravila, ki jih je mogoče z lahkoto udejanjiti, pooseblja pa jih 14 znanih ambasadorjev: športniki Yohan Blake, Haile Gebrselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low, Rafael Nadal in Wayde van Niekerk, vozniki Fernando Alonso, Felipe Massa, Marc Marquez in Nico Rosberg, pevec Pharrell Williams, igralca Michelle Yeoh in Michael Fassbender ter političarka Anne Hidalgo, ki so osebno in prostovoljno podprli kampanjo ter njene cilje.

Kampanja tudi izpostavlja, da lahko s podporo pobude Podpiši, ostani varen, ohrani življenja vsakdo prispeva k večji prometni varnosti. FIA vabi javnost vabi k podpisu manifesta na spletni strani in poziva vlade, naj postane prometna varnost njihova prioriteta in da naj glede dejavnikov tveganja za prometne nesreče uveljavijo učinkovito zakonodajo.

V Sloveniji od dejavnikov tveganja izpostavljeni alkohol, hitrost, utrujenost in (ne)uporaba varnostnega pasu

FIA je kampanjo pripravila v sodelovanju z mednarodnim oglaševalskim podjetjem JCDecaux, ki je poskrbelo za oglaševanje z obcestnimi plakati.

Osveščanje s pomočjo plakatov smo podprli tudi v AMZS in izbrali sporočila štirih ambasadorjev (Alonsa, Blakea, Griezmanna, Rosberga), za katera menimo, da jih je treba, glede na analizo prometne varnosti v 2017 in druge raziskave, še posebej izpostaviti. To so neprilagojena hitrost, vožnja pod vplivom alkohola, (ne)uporaba varnostnega pasu in utrujenost. Ravno slednja je še posebej nevarna, saj, kot smo ugotovili z lansko AMZS raziskavo, večina voznikov podcenjuje nevarnost zaspanosti za volanom,

je aktivnosti globalne kampanje v Sloveniji predstavil mag. Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije in dodal:

O neprilagojeni hitrosti in njenih posledicah bomo udeležence v prometu še dodatno osveščali s pomočjo kampanje Ne hiti, ohrani življenja, s katero želi FIA Regija I (ta v FIA združuje avtomobilske klube Evrope, Afrike in Bližnjega vzhoda) v sodelovanju z avtomobilskimi klubi spodbujati spoštovanje omejitve hitrosti in razmišljanje o razdalji, ki jo vozilo ob zaviranju potrebuje za varno ustavljanje.

Kostanjšek je še pojasnil, da je FIA Regija I v sodelovanju s svojimi članicami pripravila spletni preizkus, ki na preprost način prikazuje nevarnosti neupoštevanja omejitve hitrosti – višja kot je hitrost vozila, večja je razdalja, ki jo potrebuje za varno ustavljanje -, ter kakšne so lahko zaradi tega posledice.

AMZS za večjo prometno varnost tudi z izborom Najboljši za volanom

AMZS z namenom izboljšanja prometne varnosti izvaja tudi številne lastne aktivnosti, pri katerih se osredotoča zlasti na tiste udeležence v prometu, ki so še posebej izpostavljeni nevarnostim. Po podatkih slovenske policije so ena takih skupin, podobno kot v drugih državah, tudi v Sloveniji mladi vozniki. »Mladi imajo manj izkušenj in se velikokrat premalo zavedajo pasti, ki jih prinaša vožnja. Po drugi strani pa se moramo zavedati, da razmišljajo drugače kot starejši, zato je pomembno, da jih nagovorimo v njihovem jeziku. Zanimanje za izbor Najboljši za volanom, v katerem je lani sodelovalo skoraj 1500 mladih, nas opogumlja, da nam je v AMZS to ciljno skupino uspelo nagovoriti in jim prometno varnost predstaviti na privlačen način. Prepričan sem, da nam bo v letošnjem izboru najboljšega mladega voznika ali voznice v Slovenij k sodelovanju uspelo privabiti še več mladih,« je optimističen Manuel Pungertnik, vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje, ki ob tem dodaja:

Z Najboljši za volanom pri mladih ne iščemo napak in jim ne pridigamo, temveč jim dajemo priložnost, da pokažejo in dokažejo svoje znanje, ovržejo stereotip, da so manj varni ali celo nevarni vozniki, ob reševanju testa in praktičnih vajah pa se nenazadnje še zabavajo in kaj novega naučijo.

AMZS je letošnji izbor najboljšega mladega voznika ali voznice Slovenije začel minuli teden, ko se je na spletni strani odprl spletni vprašalnik, ki je vstopnica za praktični del tekmovanja, v katerega se uvrsti najboljših 100 reševalcev testa. Zmagovalec oziroma zmagovalka, ki bo za eno leto domov odpeljala ford fiesto, bo znan(a) 24. maja 2018. 

Ključniki kampanj:

  • 3500 življenj: #3500LIVES

  •  Ne hiti, ohrani življenja: #NeHiti (#SlowDown)

  • Najboljši za volanom: #NajboljsiZaVolanom

 

 

Nazaj