Pešci, bodite vidni in previdni

Novice

Po Sloveniji se danes začenja nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev. Ti so med najranljivejšimi udeleženci v prometu, obenem prihajajo meseci, ki so do pešcev najmanj prizanesljivi.


Od danes do 13. oktobra bo potekala nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev Bodi viden - bodi previden, ki jo bo koordinirala Agencija RS za varnost prometa. Posebna pozornost bo namenjena uporabi odsevnih predmetov, pravilnemu ravnanju v cestnem prometu, upoštevanju omejitev hitrosti v naseljih in odstopanju prednosti pešcem pred označenimi prehodi. 

Jeseni in pozimi, ko so dnevi krajši, vidljivost slabša, ceste pa spolzke, se zgodi največ nesreč z udeležbo pešcev. Kot je na današnji novinarski konferenci v prostorih Minicityja v Ljubljani izpostavila v. d. direktorice Agencije za varnost prometa Vesna Marinko, je v zadnjih petih letih približno dve tretjini pešcev umrlo v temnem delu dneva, ko so vremenski pogoji in vidljivost slabša. Nihče izmed umrlih pešcev v tem obdobju pa na sebi ni imel odsevnega telesa.

Odsevna telesa lahko v temi in mraku rešijo življenje!

"V času nacionalne preventivne akcije zato k povečanju uporabe odsevnih teles pristopamo še bolj aktivno. Že ta četrtek, 3. oktobra, bo v 55 slovenskih občinah potekala skupna koordinirana terenska akcija, v kateri bo Agencija razdelila 16.000 odsevnih teles. Aktivna raba odsevnih teles nam v temi in mraku lahko reši življenje," je poudarila Vesna Marinko.

Postregla je tudi s podatkom, da največ pešcev umre pri pravilnem prečkanju cestu. Voznike zato pozivajo, naj pešcem odstopijo prednost na prehodih ter prilagodijo hitrost vožnje, ter naj bodo na splošno bolj pozorni na pešce, posebej v naseljih. Pešci pa naj se ob tem, poleg tega, da nosijo odsevnike, prepričajo, da razmere omogočajo varno prečkanje cestišča.

Agencija opozarja še na odvračanje pozornosti od dogajanja v prometu zaradi vse pogostejše uporabe mobilnih telefonov in razširjene uporabe družbenih omrežij ter na nove oblike e-mobilnosti, kot so e-skiroji, ki vse bolj zavzemajo površine, namenjene pešcem. Za namene spodbujanja varne mobilnosti otrok je Agencija letos kot novost pripravila učno gradivo z naslovom Učenec pešec.

Da bi bili otroci v prometu še bolj varni, smo v AMZS pripravili odsevni paketek, ki vsebuje nahrbtnik z odsevnimi trakovi, odsevne nalepkeobesekrumeno rutico z odsevnimi trakovi in odsevni trak za roko ali nogo.

Pešce in ravnanje ostalih udeležencev v prometu bo policija poostreno nadzirala

Še bolj pozorni na ravnanje pešcev in ostalih udeležencev v prometu bodo v času preventivne akcije tudi policisti.

"Prepogosto se ne zavedamo, da smo pešci med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu in da lahko k svoji varnosti največ pripomoremo prav sami. Ne pozabimo, da v prometu pešci nimamo absolutne prednosti, ter poskrbimo, da smo vidni in - zaradi upoštevanja predpisov - tudi predvidljivi," je poudaril vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun.

Ustrezna infrastruktura in sodobni asistenčni sistemi

Poleg preventivnih akcij, kot je Bodi viden - bodi previden, za varnost pešcev v prometu poskrbimo tudi z varno in udobno infrastrukturo. "Tukaj mislim predvsem na primerne površine za pešce z ustreznimi dimenzijami, ki so ustrezno oblikovane - tako, da so pešcu prijazne. Poseben poudarek je treba nameniti prehodom za pešce, saj je prečkanje prometne ceste eden najbolj nevarnih manevrov, ki ga mora pešec opraviti," je povedal predstojnik Prometno-tehniškega inštituta na Fakulteti za gradbeništvo in geodetzijo Univerze v Ljubljani Peter Lipar.

O tem, kako lahko tehnologija pripomore k večji varnosti pešcev, pa je spregovoril odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel:

"S tem vprašanjem se pri AMZS intenzivno ukvarjamo že vrsto let in skozi teste ugotavljamo, kako učinkoviti in koristni so sodobni asistenčni sistemi v avtih. Varnostna tehnologija v avtih je v zadnjih letih naredila velik korak naprej, a še vedno moramo za varnost pešcev najprej poskrbeti pešci sami in vozniki. Tehnologija ne more pretentati fizike in še dolgo ne bo nadomestila voznika, lahko pa pomaga preprečiti ali omiliti posledice trkov v pešce zaradi nepozornosti voznika."

 

Nazaj