Že 2 sekundi sta dovolj, da povzročite prometno nesrečo

Novice

AMZS skupaj z mednarodno avtomobilistično zvezo FIA Regija I in partnerskimi avtomobilskimi klubi s kampanjo 2 sekundi opozarja na moteče dejavnike, ki voznikovo pozornost odvračajo od vožnje, s čimer zmanjšujejo njegovo osredotočenost in povečujejo možnost za prometno nesrečo.


Vožnja zahteva posameznikovo popolno osredotočenost. Žal raziskave kažejo, da vozniki med vožnjo z avtomobilom več kot četrtino časa porabijo za dejavnosti, ki jim kratijo pozornost. FIA Regija I, ki v okviru mednarodne avtomobilistične zveze FIA združuje avtomobilske klube iz Evrope, Afrike in Bližnjega vzhoda, se je zato odločila, da z ozaveščevalno kampanjo "2 sekundi" pri voznikih in drugih udeležencih v prometu spodbudi zavedanje, da že kratkotrajna odvrnitev pozornosti od dogajanja v prometu pomeni veliko tveganje za nastanek prometne nesreče. Kampanji se pridružuje tudi AMZS.

Med največjimi motilci pozornosti med vožnjo je mobilni telefon 

Voznik, ki uporablja mobilni telefon med vožnjo, ima slabši reakcijski čas, počasneje zaznava in se odziva na prometno signalizacijo, njegova zavorna pot je daljša, težje tudi zaznava okolico in druge situacije v prometu. Tudi če med vožnjo le za dve sekundi izgubi pozornost, ima to lahko usodne posledice. Posameznikov reakcijski čas je v povprečju 1,8 sekunde. To pomeni, da voznik, ki ga je med vožnjo nekaj zmotilo, potrebuje cele štiri sekunde, da reagira na nepričakovano situacijo. 

Ocenjujemo, da se vozniki velikokrat premalo zavedajo, da lahko zgolj trenutek odloča o tem, ali bo prišlo do prometne nesreče ali ne. S kampanjo 2 sekundi želimo krepiti ozaveščenost, kateri so motilci naše pozornosti med vožnjo in da na dogajanje v prometu vpliva vsaka sekunda (ne)pozornosti,

izpostavlja mag. Jure Kostanjšek, generalni sekretar AMZS. 

AMZS je sicer že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem (pogovorom po radijski postaji) in v kontrolni situaciji (običajni vožnji brez telefoniranja). Ugotovitev: reakcijski čas se pri klicu občutno poveča in je približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji!

 

Poleg mobilnega telefona, s katerim mnogi med vožnjo odpisujejo na sporočila, uporabljajo družbena omrežja, kot so Facebook, Instagram in Twitter, snemajo in podobno, je eden od motilcev pozornosti med vožnjo po izkušnjah in opozorilih AMZS inštruktorjev varne vožnje tudi kajenje. Prižiganje cigarete za sekundo ali dve odvrne pozornost voznika od dogajanja v prometu, kar je lahko nevarno. Če pri 100 kilometrih na uro le za eno sekundo odvrnemo pogled s ceste, smo v tej sekundi prevozili približno 28 metrov povsem na slepo.

AMZS je v sodelovanju s FIA leta 2017 o nevarnostih uporabe mobilnega telefona med vožnjo ozaveščal s kampanjo #BrezMobilca.

Nepomembna ni niti vrsta glasbe, ki se predvaja v avtu. Glasna glasba, prepevanje in celo poplesavanje med vožnjo hitro privedejo do nesreče. Zelo moteč dejavnik med vožnjo so lahko tudi sopotniki, še posebej otroci, saj s svojim obnašanjem in zahtevami hitro preusmerijo voznikovo pozornost. Tudi zaradi zgolj enega samega grižljaja sendviča ali požirka vode med vožnjo lahko izgubimo pozornost, četudi le za dve sekundi, a to je dovolj, da povzročimo ali preprečimo prometno nesrečo. Zbrano vožnjo prav tako zmoti čas, namenjen ličenju.

#amzsNasvet
Varna vožnja z otroki

Kampanjo 2 sekundi podpira tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc: »Pomanjkanje pozornosti je velika grožnja za varnost v cestnem prometu in ena največjih povzročiteljic nesreč. Uporaba mobilnega telefona med vožnjo ni priporočljiva. Kadar voziš, ne telefoniraj, šteje vsaka sekunda. Če združimo moči in delamo na vseh področjih je Vizija 0 mogoča do leta 2050,« je dejala v video izjavi, ki jo je delila na svojih družbenih omrežjih.

Ključne besede


FIAJure Kostanjšekvarna mobilnost2 sekundi

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji