Nesreča naj počiva: Kako (ne)varna je vožnja z zimskimi pnevmatikami poleti?

Novice

Razkrivamo, zakaj so zimske pnevmatike poleti lahko problem.


Vsi smo že slišali:

Zimske pnevmatike so že obrabljene, pa jih bom do konca poletja še »zvozil«.

Čeprav to zakonsko ni prepovedano, je lahko zelo tvegano – ne le za voznika, temveč za vse udeležence v prometu. Preizkus nemškega avtomobilskega kluba ADAC, ki ga je v spomladanski številki Motorevije objavil AMZS, razkrivajo, zakaj zimske pnevmatike poleti nikakor niso dobra ideja.

Zakaj so zimske pnevmatike poleti problem?

Zimske pnevmatike imajo mehkejšo gumeno zmes, prilagojeno nizkim temperaturam. Poleti, ko asfalt doseže tudi do 35 stopinj Celzija, ta zmes postane premehka in izgubi oprijem. Letne pnevmatike so trše in ravno zato učinkovitejše pri visokih temperaturah. 

Kaj pravi ADAC test?

  1. 1. Vodljivost na suhem asfaltu

Pri preskusu izogibanja oviri se je avto z letnimi pnevmatikami izkazal z natančnim vodenjem in stabilnostjo – s hitrostjo 83 km/h. Z zimskimi pnevmatikami je bil isti manever možen le pri 43 km/h! Razlika? Ogromna.

  1. 2. Slalom in zavijanje

Zimske pnevmatike so med slalomom povzročale drsenje, spodnašanje zadka in slab nadzor. Posledično je bila hitrost vožnje bistveno nižja kot pri letnih.

  1. 3. Zavorna pot

Na suhem asfaltu je avto z letnimi pnevmatikami pri hitrosti 100 km/h potreboval 36,3 metra za popolno zaustavitev. Zimska pnevmatika z najmanj profila pa kar 41,9 metra – to pomeni, da avto z zimsko pnevmatiko ob polni zavori še vedno vozi skoraj 37 km/h, ko bi se avto z letno pnevmatiko že ustavil. 

Profil pnevmatike in temperatura – nevarna kombinacija

  • Večja globina profila = daljša zavorna pot poleti.
  • Pri zimskih pnevmatikah z najglobljim profilom je bila razlika v zavorni poti kar 16 metrov!
  • Obtežen avto postane še bolj nestabilen. Dolgi ovinki na avtocesti lahko postanejo prava nočna mora.

Lahko »zvozimo« zimske pnevmatike do konca?

S tem se lahko »poigravamo« le v prehodnih mesecih – recimo aprila ali maja, ko temperature še niso tako visoke. Pomembno pa je, da je globina profila manj kot 5 mm, nikakor pa ne manj kot 3 mm, saj s tem močno povečamo nevarnost splavanja (akvaplaninga).

Kaj pa celoletne pnevmatike?

Za vse, ki:

  • letno ne prevozijo veliko kilometrov,
  • ne vozijo pogosto po zasneženih cestah,
  • želijo prihraniti pri dveh menjavah pnevmatik letno,

... so celoletne pnevmatike lahko smiselna alternativa. Novejše različice se že močno približujejo zmogljivostim letnih in zimskih gum – celo do ocene dobro na AMZS testih pnevmatik.

Za konec: manj kompromisov, več varnosti

Voziti poleti z zimskimi pnevmatikami je kompromis, ki se pogosto ne izplača – zlasti, če se znajdete v kritični situaciji. Če vas mika, da bi »prihranili« z vožnjo na starih zimskih gumah – raje ne. 5 metrov daljša zavorna pot je lahko razlika med blagim stresom in resno nesrečo. 

Prenovljen AMZS spletni iskalnik pnevmatik

Poleg rezultatov AMZS testov vam bo v pomoč pri iskanju novih pnevmatik za vaše vozilo tudi prenovljen AMZS isklanik pnevmatik. Za določeno dimenzijo pnevmatik, ki jo iščete, vam iskalnik ponudi pnevmatike različnih izdelovalcev po rednih cenah, objavljene pa so tudi cene s popustom za člane AMZS. Povpraševanje za izbrane pnevmatike lahko oddate prek spletnega obrazca, hkrati pa lahko označite tudi možnost, da bi premontažo pnevmatik opravili v AMZS centru. Za dogovor o terminu menjave vas bodo sodelavci AMZS servisa poklicali po telefonu.

Ključne besede


AMZS testADACAMZS test pnevmatikzimske pnevamtikeletne pnevmatikeNesreča naj počivaceloletne pnevmatike