Prva konferenca projekta RADAR

Novice

Udeleženci prve konference mednarodnega projekta RADAR so si bili enotni: Rešimo lahko veliko življenj!


Prva konferenca mednarodnega projekta RADAR (Risk Assessment on Danube Area Roads), katerega partner je AMZS, na temo ocenjevanja nevarnosti na cestah v območju Podonavske regije, je potekala 24. oktobra 2018 v Dubrovniku na Hrvaškem. Dogodek je bil organiziran skupaj s Strategijo Evropske unije za Podonavsko regijo (EUSDR) v okviru tridnevne Evropske konference o cestah (European Road Conference – ERC), na kateri se je zbralo 500 udeležencev.

Strokovnjaki s področja prometa, cestne infrastrukture in prometne varnosti iz vodilnih institucij in organizacij po Evropi so razpravljali o pomenu izboljšanja cestnih omrežij na območju Podonavske regije. Poleg ozaveščanja je ključno predvsem prepoznavanje tveganj, nevarnosti in pasti na cestah ter komuniciranje s pristojnimi deležniki ter predlaganje rešitev, ki pripomorejo k sistematičnemu zmanjševanju nevarnosti na cestah, so se strinjali mnogi sodelujoči na razpravi. Michael Dreznes, izvršni podpredsednik IRF (International Road Federation) je uvodoma opomnil, da lahko mednarodno sodelovanje reši veliko življenj na cestah, začenši z usklajevanjem skupnega razumevanja o tem, kaj so tipične napake in pasti na cestah ter kako se prepoznajo nevarne ceste.

Na cestah v Podonavju lani umrlo 3827 ljudi

Po prvih statističnih podatkih, ki jih je projekt RADAR predstavil na konferenci, je lani na cestah na območju Podonavja umrlo 3827 ljudi, več kot 160 tisoč oseb pa se je huje telesno poškodovalo, kar pomeni letno do dva odstotka bruto domačega proizvoda (BDP) podonavskih držav. Kot je izpostavil Franc Žepič z ministrstva za infrastrukturo Republike Slovenije, so te številke zaskrbljujoče in izpostavil:

Ne le, da je treba izboljšati evropsko zakonodajo, sprejeti določene predpise in zagotoviti boljše smernice, temveč moramo graditi varne ceste in ceste, ki odpuščajo napake.

Dr. Panagiotis Lytrivis z grškega Inštituta za komunikacije in računalniške je dodal, da lahko k boljši cestni infrastrukturi pripomorejo prav inteligentni transportni sistemi, ki z uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije omogočajo večjo varnost vseh udeležencev v cestnem prometu, tudi tistih najbolj ranljivih.

Aplikacija, ki bo na cestah dnevno obvarovala več tisoč otrok?

Klaus Machata iz avstrijskega Inštituta za prometno varnost (KfV) je poudaril, da so bili v preteklosti kot vzrok za nastanek prometnih nesreč zaznani predvsem neprilagojena hitrost ter neustrezni prehodi za pešce, ki so bili pomanjkljivo označeni ali pa sploh niso bili označeni. Tovrstna problematika je ponekod vidna še danes, predvsem v bližini šol in vrtcev. »Na cestah po svetu vsak dan umre ali se poškoduje več kot 3000 otrok in mladostnikov,« je pojasnil Nikola Galović, iz nevladne organizacije Rotonda ter predstavil aplikacijo, s katero lahko ocenjujemo nevarnost ter stanje cest v bližini šol in vrtec. Steve Lawson, regionalni direktor EuroRAP, je dodal, da je namen projekta RADAR prav združevanje stroškovno učinkovitih rešitev, ki bi dolgoročno zmanjšale nevarnost na cestah, in to ne le na območju Podonavja, temveč po vsem svetu.

Cilj projekta RADAR je s sodelovanjem javnega in zasebnega sektorja ozaveščati o mnogih nevarnostih na cestnih omrežjih na območju Podonavja, kjer je, glede na statistike, prometna varnost slabša kot drugod po Evropi. Del konference je bila tudi okrogla miza in razprava med vsemi sodelujočimi na naslednjih tematskih področjih:

  • kako načrtovati investicije za varnejše ceste,
  • kaj lahko storimo, da bi bili ranljivi udeleženci v prometu varnejši,
  • kako uporabiti inteligentne transportne sisteme in izboljšati cestno infrastrukturo,
  • kako lahko proaktivni pristop oceni nevarnost na cestah v bližini šol in vrtcev.

Za zaključek prve konference projekta RADAR so udeleženci spoznavali dobre prakse in predpise za pešce in druge ranljivejše udeležence v cestnem prometu.

Projekt RADAR lahko spremljate na:

Nazaj