AMZS z zaključnim dogodkom projekta RADAR navdihnil več kot 160 ljudi

Novice

Z zaključno konferenco, ki je potekala 23. septembra, je projekt RADAR spodbudil vodilne in odgovorne inštitucije na področju prometne varnosti k izboljšanju cestne infrastrukture za vse udeležence cest ne le na območju Podonavju temveč tudi po svetu.


Avto-moto zveza Slovenije je z zaključnim dogodkom evropskega projekta na področju prepoznavanja in zmanjševanja tveganja za nastanek prometnih nesreč na podonavskih cestah – RADAR (Risk Assessment on Danube Area Roads) navdihnila več kot 160 strokovnjakov in predstavnikov sektorja za prometno varnost. Zaključna konferenca je potekala 23. septembra v hibridni obliki. Udeleženci so se konference udeležili v okviru virtualne oblike, večina partnerjev projekta RADAR pa se je ob tej priložnosti zbrala na Bledu. Dogodek, ki se je osredotočal na 'Prizadevanje za varnejšo cestno infrastrukturo za vse uporabnike podonavskih cest', se je izvajal pod okriljem slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije in v sodelovanju s Strategijo EU za Podonavje.

Da je kakovostna cestna infrastruktura nujna za prometno varnost, je potrdil tudi minister za infrastrukturo, Jernej Vrtovec, ki je v obliki video sporočila otvoril dogodek projekta.

Kakovostna cestna infrastruktura je pomemben element zagotavljanja pretočnosti in varnosti prometa. Ustrezno načrtovana, grajena, vzdrževana ter opremljena mora zagotavljati najboljše pogoje za vse udeležence v prometu. Tudi sodelovanje držav oziroma partnerjev v projektih, kot je RADAR, je pokazalo, kako pomembna je izmenjava pristopov, dobrih praks in izkušenj za zagotavljanje še boljše povezanosti in za doseganje ciljev novega Desetletja za večjo prometno varnost Združenih narodov,

je Vrtovec nagovoril udeležence dogodka.

Najobsežnejša strategija za izboljšanje varnosti cestne infrastrukture v regiji

Projekt je AMZS je v sodelovanju z devetimi parterji iz osmih držav izvajal od junija 2018. Cilj projekta RADAR pa je bil ozavestiti vodilne in odgovorne inštitucije o pomenu ustrezne cestne infrastrukture in strateških investicij v varne ceste. Na zaključnem dogodku projekta je bila predstavljena strategija, ki jasno kaže priporočene ukrepe za namen izboljšanja varnosti cestne infrastrukture v podonavskih državah. S strategijo je AMZS povezal skupnost in ambasadorje prometne varnosti ter z rezultati prikazal prednosti sistematičnega pristopa k varnejši cestni infrastrukturi, ki je zdaj še toliko bolj pomembna.

Strategija, ki vključuje šest tematskih področij projekta, je rezultat sodelovanja ključnih akterjev na področju prometne varnosti in z vzporednicami podpira direktivo o izboljšanju varnosti cestne infrastrukture (2019/136) ter cilje novega desetletja za večjo prometno varnost Združenih narodov. Šest področij, kot so investicijski načrt za varnejše ceste, ukrepi za šibkejše udeležence v prometu, infrastruktura za pametno upravljanje hitrosti, prometna varnost v bližini šol, prometna varnost v času epidemije covid-19 in direktiva o upravljanju varnosti infrastrukture na območju Podonavju, so najpomembnejši gradniki strateškega upravljanja cestne infrastrukturne in prometne varnosti v regiji. S tem pa postaja strategija najobsežnejše orodje za izboljšanje varnosti cestne infrastrukture za vse udeležence v prometu glavnem, sekundarnem in terciarnem cestnem omrežju Donave.

V Avto-moto zvezi Sloveniji smo aktivno delovali okviru tri in pol letnega evropskega projekta RADAR. Na zaključnem dogodku projekta je bilo predstavljeno, kateri koraki nas čakajo za še bolj varne ceste v prihodnje na lokalni, regionalni in mednarodni ravni. Priporočila, pripravljena v okviru projekta, so bila izdelana v sodelovanju z Donavsko strategijo. Prepričan sem, da bodo resno upoštevana v prihodnjih strateških in izvedbenih načrtih v državah, ki so sodelovale v projektu,

je na zaključnem dogodku povedal Jure Kostanjšek, generalni sekretar in vodja projekta pri Avto-moto zvezi Slovenije ter dodal, da je projekt v času svojega delovanja »prikazal, kako lahko mednarodno sodelovanje uspešno ozavešča o pomenu izboljšav cestne infrastrukture«.

Zaključni dogodek projekta RADAR si lahko ogledate tukaj. 

Več informacij o projektu in strategiji za izboljšanje varnosti v cestnem omrežju Podonavja je na voljo na uradni spletni strani projekta.

 Partnerji projekta RADAR

  • Evropski inštitut za ocenjevanje cest – EuroRAP inštitut, Slovenija (vodilni partner)
  • University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Hrvaška
  • General Automotoclub of the Czech Republic, Češka
  • Austrian Road Safety Board, Avstrija
  • Avto-moto zveza Slovenije; Slovenija
  • KTI Institute for Transport Sciences Nonprofit Ltd, Madžarska
  • Bulgarian Association for Road Safety, Bolgarija
  • Bosnia and Herzegovina Automobile Club, Bosna in Hercegovina
  • Automobile Club of Moldova, Moldavija

Evropski projekt RADAR je financirala Evropska unija (program Danube Transnational Programme).

 

 

 

 

Ključne besede


Cestna infrastrukturaprometna varnostprojekt RADARpametna mobilnost

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji